Nezaměstnaní se budou muset povinně hlásit na poště

Hlásit se na CzechPointech budou muset někteří nezaměstnaní. Stát chce tímto opatřením bojovat proti práci načerno, řekl agentuře Mediafax ve středu mluvčí Úřadu práce Jiří Reichl.

Diskuse: 0

reklama

"Důvodem nového opatření je maximální snaha zabránit práci načerno. Boj s nelegální prací se zpřísňuje v celé Evropské unii," řekl Reichl. Nezaměstnanost neklesá, ale podíl černé práce je stále stejný, nebo se zvyšuje, čímž stát přichází o peníze.

Nezaměstnaní pobírají dávky v nezaměstnanosti a i v okamžiku, kdy je pobírat přestanou, za ně stát nadále platí sociální a zdravotní pojištění. "Pokud chtějí takové výhody užívat, pak musí splňovat stanovené podmínky. Samozřejmě i tu, že nepracují," vysvětlil mluvčí.

Povinnost hlásit se na CzechPointech se proto nebude týkat všech nezaměstnaných. Úřady práce vytipují některé skupiny žadatelů o práci, u nichž by mohlo existovat podezření, že vykonávají práci načerno a ty potom pozve na přepážku České pošty a zařadí je do systému.

Týkat by se to mohlo například lidí, kteří za poslední rok odpracovali více než 10 dní, dlouhodobě nezaměstnaných ve vybraných regionech i dalších. Kolika procent lidí bez práce se bude nové opatření týkat mluvčí odhadnout nedokázal.

Vybraným žadatelům o práci přijde na adresu trvalého bydliště pozvánka s termínem a přesným časem, kdy se bude muset dostavit na přepážku České pošty. "Tam vyplní dotazník. Pokud se nebude muset kvůli nemoci nebo pracovnímu pohovoru na CzechPoint dostavit, bude muset dodat omluvenku," upozornil Reichl. S těmi, kteří bez omluvy na přepážku nepřijdou, bude podle mluvčího zahájeno správní řízení.

O přesném datu, kdy se systém spustí, se teprve rozhodne. V současné době se připravuje smlouva s dodavatelem, tedy Českou poštou. "Je to hotová věc, systém by měl odstartovat do několika týdnů po jejím uzavření," dodal Reichl.

Loading...

Diskuze: Nezaměstnaní se budou muset povinně hlásit na poště

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky