Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Lidé zvyšují investice do zlata, zájem o klenoty klesá

Lidé zvyšují investice do zlata, zájem o klenoty klesá

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Díky rekordní ceně zlata, která vzrostla v pondělí na 1700 dolarů za trojskou unci, se snižuje v České republice zájem o zlaté šperky a klenoty. Lidé naopak radikálně zvýšili poptávku o investiční zlato, uvedl to v úterý agentuře Mediafax Pavel Hybler ze společnosti Gold Investments.

"Zájem o zlato se zvýšil desetinásobně. Lidé si začínají uvědomovat, že je to stabilní ochrana investic například proti inflaci měny jak v České republice, tak v Evropské unii," uvedl Hybler. Jednatel společností také agentuře potvrdil, že jejich firma měsíčně prodá zlato za desítky milionů korun. "Zájem o zlato je v posledních třech týdnech naprosto extrémní. Zásoby máme vyprodané na 14 dní dopředu," řekl agentuře Mediafax Jan Háze, jehož firma se také zabývá prodejem zlata.

Naopak vysoká cena zlata snižuje dlouhodobě zájem o zlaté šperky a klenoty. "Zájem o zlato a zlaté šperky spíše stagnuje nebo lehce klesá. Vysoká cena zlata zvyšuje náklady na výrobu nových klenotů," uvedla například majitelka zlatnictví v Berouně. "Zlaté šperky jsme přestali úplně prodávat," uvedla zástupkyně z firmy Carlo Romani. Také dodala, že dlouhodobě zaznamenávají klesající zájem i o stříbrné šperky. Cena zlata reaguje na pokles ratingu Spojených států amerických. Ratingová agentura Standard and Poor's jim snížila v noci na sobotu o stupeň špičkový dlouhodobý úvěrový rating AAA na AA+ a udělila mu výhled negativní, což znamená, že rating USA může čekat v následujících 12 až 18 měsících další "downgrade" (snížení). Podle ekonomů to ale zřejmě ještě není konec zdražování cenného kovu na světových trzích. Podle nich by ceny zlata měly dále dlouhodobě růst.

Témata:  zlato

Související

Aktuálně se děje

7. srpna 2025 17:48

Recenze na e-shopech: Kde končí zkušenost a začíná manipulace

Rozmýšleli jste se někdy před koupí nějakého zboží či služby nad tím, zda a od koho si ho koupíte? V této úvaze vám mohou pomoci hodnocení jiných spotřebitelů a jejich zkušenosti s produktem, které po koupi sdílí se světem. Ne vždy však e-shopy uvádí recenze od skutečných spotřebitelů, což může mít za následek špatné rozhodnutí. Podnikatelé přitom musí jasně uvádět, zda a jak ověřují uživatelské recenze. Co musí taková recenze uveřejněná na stránkách e-shopu obsahovat a splňovat?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy