Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Dovolená v Evropě: Kde zaplatíte majlant? A jak si stojí Česko?

Pokud letos vyrazíte na dovolenou do Norska, tak se připravte na to, že budete muset do peněženky sáhnout hlouběji. Tato severská země totiž patří mezi nejnákladnější evropské dovolenkové destinace. Naopak nejlevněji se zrekreujete letos v Maďarsku, Česko se umístilo na 21. místě z 22 porovnávaných zemí. Srovnání vyplývá ze zprávy ekonomického oddělení ING v Nizozemsku.

Průměrné náklady na ubytování v hotelu a večeři v restauraci jsou například v Norsku více než trojnásobné proti cenám v Česku.

Kromě severských států patří mezi drahé destinace i Švýcarsko, Irsko nebo Belgie, kde turisté zaplatí za stejné služby dvakrát více v Čechách.

Naopak relativně levně si dovolenou užijete v Maďarsku, Turecku, Španělsku nebo Řecku. V těchto zemích vyjde ubytování v hotelu a večeře v restauraci v průměru maximálně o 50 až 60 procent dráž.

Češi se podle slov Libora Vaníčka, ředitele retailového bankovnictví ING Bank ČR, chovají při výběru dovolené zodpovědně a zbytečně se nezadlužují. Na letošní dovolenou si ušetřilo 58 procent Čechů, kteří se letos „za hranice všedních dnů" vydají. „Naše průzkumy ukazují, že se Češi chovají zodpovědně a z těch, kteří v letošním roce vyjedou na dovolenou, jich bude naprostá většina krýt náklady z úspor nebo ze zdrojů, které mají aktuálně k dispozici," komentuje Vaníček.

„Jen zanedbatelné procento lidí se kvůli dovolené zadlužuje. Při vytváření finanční rezervy na dovolenou jsou lidé příjemně motivovaní, a pokud se rozhodnou pro některou z okolních evropských zemí, nemusí takové spoření a naplnění vysněného cíle trvat příliš dlouho," doplňuje.

Témata:  Evropa,  dovolená

Aktuálně se děje

22. září 2026 17:07

EET se vrací, s ní i školkovné a studentská sleva. Restaurace čeká nižší DPH

Návrat elektronické evidence tržeb od ledna příštího roku není jedinou změnou, kterou nově schválený zákon přinese. Daňový balíček spojený s EET 2.0 obnovuje školkovné a studentskou slevu na dani, snižuje DPH u nealkoholických nápojů podávaných v gastronomii, osvobozuje část spropitného zaměstnanců od daní a odvodů a vrací daňové zvýhodnění tichého vína poskytovaného jako firemní dar. Nová pravidla začnou platit od 1. ledna 2027.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy