Jak postupovat při nahlášení škody pojišťovně? Tady je několik rad

Záplavy, které postihly Česko, za sebou kromě jiného zanechají obrovské škody na majetku. Jak tedy postupovat v případě, když chceme škody nahlásit své pojišťovně? Předně je důležité událost nahlásit co nejdříve. Použijete k tomu formulář pro nahlášení škod, který je k tomu určený.

660
reklama

Získat jej můžete na pobočkách jednotlivých pojišťoven nebo si ho vytisknete na internetových stránkách, je rovněž možné nahlásit škodu přímo přes internet.

Jak postupovat v souvislosti s pojišťovnou po záplavách:

Pokud máte fotoaparát, zdokumentujte stav nemovitosti i poškozené movité věci po záplavě

Pokud nemáte možnost si stav věcí vyfotit, poškozené věci shromážděte na jedno místo, mobilní technik je zdokumentuje

Zabraňte vzniku další škody - okamžitě začněte provádět úklid nemovitosti - vysušování, vyklízení, čištění

Vypracujte si seznam poškozených věci s uvedením ceny, stáří, případně shromážděte doklady a účty, urychlíte tím prohlídku nejen sobě, ale i ostatním poškozeným.

Co musíte nahlásit?

Musíte nahlásit především jméno, adresu pojištěnce, čísla smluv případně rodné číslo. Dále je nutné nahlásit místo a datum vzniku pojistné události a seznam poškozených a zničených věcí s případnou dokumentací. Pokud pojistné smlouvy nemáte, jsou zničené, nezoufejte, pojišťovny je mají uložené.

Na základě ohlášení pojistné události vyšle pojišťovna likvidátora. Tento zjisti výši škody a podle toho pojišťovna vyplatí pojistné plnění jako náhradu škody.

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky