Záplavy, které postihly Česko, za sebou kromě jiného zanechají obrovské škody na majetku. Jak tedy postupovat v případě, když chceme škody nahlásit své pojišťovně? Předně je důležité událost nahlásit co nejdříve. Použijete k tomu formulář pro nahlášení škod, který je k tomu určený.
Získat jej můžete na pobočkách jednotlivých pojišťoven nebo si ho vytisknete na internetových stránkách, je rovněž možné nahlásit škodu přímo přes internet.
Jak postupovat v souvislosti s pojišťovnou po záplavách:
Pokud máte fotoaparát, zdokumentujte stav nemovitosti i poškozené movité věci po záplavě
Pokud nemáte možnost si stav věcí vyfotit, poškozené věci shromážděte na jedno místo, mobilní technik je zdokumentuje
Zabraňte vzniku další škody - okamžitě začněte provádět úklid nemovitosti - vysušování, vyklízení, čištění
Vypracujte si seznam poškozených věci s uvedením ceny, stáří, případně shromážděte doklady a účty, urychlíte tím prohlídku nejen sobě, ale i ostatním poškozeným.
Co musíte nahlásit?
Musíte nahlásit především jméno, adresu pojištěnce, čísla smluv případně rodné číslo. Dále je nutné nahlásit místo a datum vzniku pojistné události a seznam poškozených a zničených věcí s případnou dokumentací. Pokud pojistné smlouvy nemáte, jsou zničené, nezoufejte, pojišťovny je mají uložené.
Na základě ohlášení pojistné události vyšle pojišťovna likvidátora. Tento zjisti výši škody a podle toho pojišťovna vyplatí pojistné plnění jako náhradu škody.
Témata: pojišťovny, Povodně 06/2013
Související
18. září 2024 10:24
14. srpna 2024 12:37
28. února 2024 10:54
16. listopadu 2023 10:13
2. listopadu 2023 10:51
19. října 2023 9:52