Neutrácíme. Malobchodní tržby výrazně poklesly

Tržby v maloobchodě včetně motoristického segmentu po očištění o sezónní vlivy, kalendářní a pracovní dny klesly v červnu reálně meziměsíčně o 0,1 procenta. Meziroční pokles tržeb se projevil jak v motoristickém segmentu, tak i v maloobchodě.

660
reklama

Sezónně očištěné tržby za prodej a opravy motorových vozidel se zvýšily reálně meziměsíčně o 0,4 procenta. Meziročně očištěné o pracovní dny i neočištěné klesly o 8,3 procenta. Po 13 měsících nepřetržitého růstu tržeb v motoristickém segmentu klesly tržby za prodej motorových vozidel (včetně náhradních dílů) o 8,7 procenta a za opravy o šest procent. Snížení bylo ovlivněno zejména vysokou srovnávací základnou v loňském roce.
 
V maloobchodě včetně prodeje pohonných hmot se sezónně očištěné tržby snížily reálně meziměsíčně o 0,3 procenta a meziročně očištěné o pracovní dny o jedno procento shodně jako bez očištění. Meziročně neočištěné tržby za prodej pohonných hmot klesly o 5,6 procenta, za potraviny o 1,3 procenta, naopak za nepotravinářské zboží vzrostly o 0,7 procenta.
 
Kromě již uvedeného poklesu tržeb za prodej pohonných hmot klesly tržby nespecializovaným i specializovaným prodejnám potravin (o 1,4 procenta, resp. o 0,6 procenta) a také prodejnám s výrobky pro domácnost (o 2,4 procenta). Ostatní sledované skupiny nepotravinářského zboží zaznamenaly růst - výrobky pro kulturu a rekreaci (o pět procent), počítačové a komunikační zařízení (o čtyři procenta), textil a obuv (o 2,6 procenta) a farmaceutické, zdravotnické a drogistické zboží (o 1,6 procenta). Nejvíce rostly tržby za zboží prodávané přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (o 15,5 procenta).

Cenový deflátor ke stejnému období předcházejícího roku činil 102,4 procenta a byl ovlivněn pokračujícím růstem cen pohonných hmot (o 8,5 procenta) a také zvýšením cen potravin. Tento vývoj se promítl do celkového růstu cen v prodejnách s převahou potravin (o 5,4 procenta). Nejvíce se snížily ceny počítačových a komunikačních zařízení (o 9,8 procenta), textilu a obuvi (o tři procenta) a výrobků pro domácnost (o procenta).
 
Za celé 2. čtvrtletí 2011 se tržby v maloobchodě včetně motoristického segmentu zvýšily reálně meziročně o 0,7 procenta (při stejném počtu pracovních dní ve 2. čtvrtletí 2010 i 2011), v tom v motoristickém segmentu o 0,5 procenta a v samotném maloobchodě (včetně prodeje pohonných hmot) o 0,8 procenta. Tržby za nepotravinářské zboží se zvýšily o 2,7 procenta, za potraviny o 0,2 procenta a za pohonné hmoty se naopak snížily o 3,8 procenta.

Loading...
Témata: tržby

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky