Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Pojišťovny zuří: Češi se snaží fixlovat, kde můžou. Co je k tomu vede?

Pojišťovny zuří: Češi se snaží fixlovat, kde můžou. Co je k tomu vede?

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Podvodníků snažících se vymámit z pojišťoven peníze stále přibývá. Například Generali pojišťovna zaznamenala meziroční nárůst takovýchto incidentů o 32 procent, Allianz pojišťovna odhalila dokonce o 70 procent podvodů za 31 milionů korun více, uvedly ve středu pojišťovny.

Ze statistik pojišťoven rovněž vyplývá, že zatímco počet pojistných podvodů přibývá, uchráněný objem peněz zůstává stejný nebo stagnuje. "Z tohoto srovnání je patrné, že průměrná částka na jeden podvod výrazně poklesla. Některým podvodníkům prostě stojí za to přilepšit si na úkor pojišťovny, byť jen o několik tisíc korun," uvádí Maya Mašková, vedoucí úseku interního auditu a vyšetřování Allianz pojišťovny.

Její slova potvrzuje i tiskový mluvčí Generali pojišťovny Jiří Cívka. Ten uvedl, že zatímco počet odhalených podvodů vzrostl o třetinu, finanční objem těchto podvodů klesl proti loňskému roku o čtyři miliardy na sedm miliard korun za první tři měsíce letošního roku. "Konečný účet prvního čtvrtletí ale není uzavřen. Řada případů je stále v šetření," doplnil Jiří Cívka s tím, že nejčastějším případem bývá pokus o podvod v okamžiku vzniku reálné škody, kterou se pachatelé z různých důvodů snaží uměle navýšit pro své obohacení.

Pojišťovny se dále shodují, že v podvodech stále převažují nadhodnocené dopravní nehody nebo takové karamboly, které se sice staly, ale jinak. Typickými škodami jsou proto drobné nehody na parkovištích nebo jiné menší srážky vozidel, jejichž opravu nepojištění motoristé nechtějí hradit ze svého, a proto hledají viníka mezi kamarády, nejčastěji řidiči služebních vozidel.

A proč se počet pojistných podvodů stále množí?

Podle pracovníků Allianz pojišťovny je to zejména proto, že společnost nebere pojistný podvod jako něco zavrženíhodného a klienti často ani netuší, že tento trestný čin zvyšuje ve svém důsledku sazby pojistného. "A přestože to na první pohled nevypadá, i u pojistných podvodů oběť existuje a kromě pojistitele jí je každý poctivý klient," zakončila Mašková.

Témata:  pojišťovny

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.