Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Jsme popelnicí Evropy? Supermarkety nám podsouvají horší kvalitu než na Západě

Jsme popelnicí Evropy? Supermarkety nám podsouvají horší kvalitu než na Západě

Foto: Pixmac

Jisté druhy zboží v některých řetězcích vykazují horší kvalitu, než jakou vídáme v západních prodejnách stejného řetězce, většinou je to problém u zeleniny či ovoce. Rozhodně nesouhlasíme s tvrzením, že je Česko popelnicí Evropy, uvedl Libor Dupal, předseda Sdružení českých spotřebitelů (SČD).

Upozorňuje ovšem na to, že se spotřebitel nedokáže v kvalitě výrobků dobře orientovat a rozhodnout se při výběru. Označování je totiž podle jeho slov složité a situaci komplikuje ještě množství dobrovolných značek, které zmatek násobí.

"Lidem jsou navíc mnohdy podsouvány i zavádějící informace, například původ zboží. Ten by sice neměl být objektivní informací o kvalitě, přesto spotřebitel tuto informaci vyžaduje," uvedl Dupal. Sám je přesvědčený, že se původ výrobku přeceňuje. Přiznává ovšem, že u mnoha komodit je značení původu zcela netransparentní a spotřebitel se ho nedozví.

Naopak velmi kvalitní označení má hovězí maso: Z kódového označení na baleném mase, anebo sděleném na vyžádání řezníkem u pultu, si na internetu dohledáme detailní informaci o dobytčeti, z něhož maso pochází, samozřejmě včetně původu. "Zdůrazňujeme, že je to zavedený informační systém pro běžnou konvenční produkci, tedy nikoliv specificky pro bio hovězí maso," upozornil Dupal.

Přestože existují problémy s kvalitou potravin, nabídka je podle jeho slov velmi široká a spotřebitel si může sám vybrat. "Jsem přesvědčený, že kvalita potravin je velmi dobrá a věříme, že se podaří postupně vrátit skutečný trend zájmu spotřebitele o kvalitní potravinu, který narušila ekonomická krize. Během ní se lidé automaticky vrhají na nejlevnější potraviny," uzavřel Dupal

Témata:  potraviny obchody

Související

Aktuálně se děje

7. května 2025 14:38

2. května 2025 9:42

28. dubna 2025 12:40

Češi ročně investují 60 miliard do domácích mazlíčků. Výdaje rostou i kvůli inflaci

Nejvyšší inflace za posledních přibližně třicet let, která v Česku v uplynulých letech udeřila, se promítla i do nárůstu výdajů za psi a kočky. Za psa tak dnes běžná domácnost v ČR utratí průměrně zhruba 1500 korun měsíčně, za kočku zhruba polovinu této částky. Přitom alespoň jednoho psa vlastní na dva miliony českých domácností, alespoň jednu kočku pak bezmála 1,5 milionu domácností. Výdaje za „psa v obýváku“ tak činí přibližně 40 miliard korun ročně, kočky coby domácí mazlíčci pak v souhrnu vyjdou na přibližně 20 miliard korun.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy