dTest varuje: Zákazníci jsou trestáni za odstoupení od smlouvy! Jak se bránit?

Pokud zákazník odstoupí v souladu s předpisy od smlouvy, má nárok na vrácení plné ceny výrobku, informuje ve čtvrtek spotřebitelský časopis dTest. Odečtení peněz za dobu používání nebo opotřebení výrobku by odporovalo zákonu.

Diskuse: 0

reklama

Lidé si opakovaně stěžují, že obchodníci si například chtěli od ceny odečíst poplatek, který si banka odečítá za platbu kartou.

V jiném případě odmítli obchodníci vrátit peníze, které si slevové portály počítají za zprostředkování prodeje. "Případně si od kupní ceny odečítají částku zohledňující dobu používání a opotřebení výrobku. Prodejci takovým jednáním porušují zákon," říká vedoucí právní poradny dTestu Lukáš Zelený, podle něhož tak prodejci trestají zákazníky za využití zákonného práva odstoupit od smlouvy.

Všechny náklady spojené s reklamou, zprostředkováním nebo s odstraňováním vad v záruční době jdou na vrub obchodníka. "Ten své náklady může zohlednit jedině v ceně zboží či služby," dodal Zelený. Zákazník má podle něj právo na odstoupení od smlouvy tehdy, když si koupí nefunkční věc nebo když opakovaně a neúspěšně odstraňuje stále stejnou závadu.

"Dojde-li ke krácení sumy ze strany prodejce, měl by jej poškozený vyzvat k vydání neoprávněně zadržované částky," uzavírá Zelený.

Loading...
Témata: dTest

Diskuze: dTest varuje: Zákazníci jsou trestáni za odstoupení od smlouvy! Jak se bránit?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky