dTest varuje: Zákazníci jsou trestáni za odstoupení od smlouvy! Jak se bránit?

Pokud zákazník odstoupí v souladu s předpisy od smlouvy, má nárok na vrácení plné ceny výrobku, informuje ve čtvrtek spotřebitelský časopis dTest. Odečtení peněz za dobu používání nebo opotřebení výrobku by odporovalo zákonu.

reklama

Lidé si opakovaně stěžují, že obchodníci si například chtěli od ceny odečíst poplatek, který si banka odečítá za platbu kartou.

V jiném případě odmítli obchodníci vrátit peníze, které si slevové portály počítají za zprostředkování prodeje. "Případně si od kupní ceny odečítají částku zohledňující dobu používání a opotřebení výrobku. Prodejci takovým jednáním porušují zákon," říká vedoucí právní poradny dTestu Lukáš Zelený, podle něhož tak prodejci trestají zákazníky za využití zákonného práva odstoupit od smlouvy.

Všechny náklady spojené s reklamou, zprostředkováním nebo s odstraňováním vad v záruční době jdou na vrub obchodníka. "Ten své náklady může zohlednit jedině v ceně zboží či služby," dodal Zelený. Zákazník má podle něj právo na odstoupení od smlouvy tehdy, když si koupí nefunkční věc nebo když opakovaně a neúspěšně odstraňuje stále stejnou závadu.

"Dojde-li ke krácení sumy ze strany prodejce, měl by jej poškozený vyzvat k vydání neoprávněně zadržované částky," uzavírá Zelený.

Témata: dTest

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky