Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Krize-nekrize, Češi dali na charitu rekordní sumu. Na co peníze půjdou?

Krize-nekrize, Češi dali na charitu rekordní sumu. Na co peníze půjdou?

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Tříkrálová koledníci letos vybrali do svých pokladniček nejvyšší částku za celých třináct let, kdy sbírku Charita ČR pořádá. Dárci přispěli částkou 76 904 099 korun, což je o 1,6 milionů korun více než vloni, informoval v pátek ředitel Charity ČR Oldřich Haičman.

"Výsledek letošní Tříkrálové sbírky nás opět překvapil a předčil naše očekávání. Jménem Charity ČR bych chtěl vyjádřit vděčnost nejen dárcům ale také téměř 55 tisícům dobrovolníků, kteří se na sbírce podílejí," uvedl Haičman. Peníze pomohou více než 125 tisícům potřebných. "Zvláště v době vládních škrtů je pro nás tento projev solidarity ze strany dárců velkou oporou," řekl Oldřich Haičman.

Veškerý výtěžek vykoledovaný v regionech každoročně sčítají a třídí bezúplatně pobočky České spořitelny. Jen v Praze se letos vytěžilo 1 200 928 korun. Sečtení a roztřídění 107 317 kusů mincí o celkové váze 573,44 kg trvalo celkem 18 hodin práce," doplnila Dagmar Sladká, tajemnice Nadace České spořitelny, která také do sbírky přispěla finančním darem.

Tříkrálová sbírka pořádaná Charitou ČR je největší dobrovolnickou akcí v Čechách. Sbírky se účastní více než padesát pět tisíc koledníků většinou z řad dětí a mládeže. Její výnos podpoří služby pro seniory, nemocné a handicapované, pro lidi bez domova a v hmotné či sociální nouzi, podobně jako aktivity pro děti. Většina prostředků zůstává v regionu, kde byly vykoledovány. Desetina výnosu jde na pomoc v zahraničí.

Témata:  charita

Aktuálně se děje

22. září 2026 17:07

EET se vrací, s ní i školkovné a studentská sleva. Restaurace čeká nižší DPH

Návrat elektronické evidence tržeb od ledna příštího roku není jedinou změnou, kterou nově schválený zákon přinese. Daňový balíček spojený s EET 2.0 obnovuje školkovné a studentskou slevu na dani, snižuje DPH u nealkoholických nápojů podávaných v gastronomii, osvobozuje část spropitného zaměstnanců od daní a odvodů a vrací daňové zvýhodnění tichého vína poskytovaného jako firemní dar. Nová pravidla začnou platit od 1. ledna 2027.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy