Byli jste nakupovat v obchodě a zjistili jste, že platíte za nákup stejně jako na konci minulého roku? Pokud jste se začali radovat z toho, že vyšší DPH se na ceně neprojevilo, podívejte se na gramáž potravin a hned vás úsměv přejde. Než aby výrobci zdražovali, raději balení "zeštíhleli".
Tyčinka Mars, čokoládová tatranka Opavia i chipsy Bohemia. I tyto potraviny výrazně ubraly na balení. Jejich cena přitom zůstala stejná. Ptáte se proč?
Po novoročním zvýšení DPH z 14 na 15 a z 20 na 21 procent se předpokládalo, že výrobci a prodejci své ceny poženou nahoru. Aby ale neztratili své zákazníky, rozhodli se je obelstít.
"Je to starý marketingový trik ve všech oblastech, ať už jde o potraviny, nebo nepotravinářské zboží," komentoval fintu výrobců Lidovým novinám Miroslav Kubec, prezident Asociace kuchařů a cukrářů České republiky.
Babiččina majonéza Heinz zeštíhlela z 375 mililitrů na 225 mililitrů, Babiččiny nudle a fleky zhubly rovných 170 gramů a třeba Choceňské pomazánkové máslo ubralo na objemu celou čtvrtinu.
Obchodníci se ale podle deníku brání tím, že lidé ztrátu gramáže vítají. Prý obsah předchozího balení často ani nesnědli.
Témata: potraviny
Související
24. října 2024 11:49
21. září 2024 9:07
8. září 2024 16:21
28. srpna 2024 12:06
27. srpna 2024 20:13
2. července 2024 17:22