Vánoční slevy operátora O2? Klamavá reklama, varuje dTest

Pozor na lákavé ceny a výhody, které slibují mobilní operátoři, varuje v pátek časopis dTest. Srovnání cen před slevou a po ní totiž výrazně pokulhává, například Telefónica O2 zdražuje některé tarify až o 46 procent, přesto je inzeruje jako zvýhodněné, tvrdí dTest.

Diskuse: 1

reklama

"Společnost Telefónica O2 zdražila od 1. listopadu takzvané chytré tarify o 18 až 46 procent, a přesto je inzeruje jako zvýhodněnou vánoční nabídku. Považujeme to za klamavou reklamu," uvedl Miloš Borovička, právní poradce časopisu dTest. Podle jeho slov podobně zdražil i T-Mobile, ten se ale výhodností zdražení nechlubí.

Rozdíly lze najít i mezi webovými stránkami a oficiálními ceníky. "Zatímco na stránkách O2 je k tarifům uváděna řada výhod, nejnovější ceník je skoupější. Srovnáme-li dva dokumenty, dojdeme k různým počtům volných minut a SMS. Na rozdílnost informací si stěžují také zákazníci, tvrdí, že získávají jiné informace od operátorů a jiné mají ve skutečnosti ve smlouvách," řekl Borovička. Zde se podle jeho slov opět jedná o porušení zákona.

"Se zjištěnými nedostatky jsme se obrátili na Český telekomunikační úřad a předali mu podnět k zahájení správního řízení," dodal.

Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu dTest. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady. V letech 1994 až 2010 publikovalo sdružení na stránkách časopisu dTest informace o více než 10 000 výrobcích, varovalo před 530 nebezpečnými výrobky (většina byla určena dětem) a upozornilo na 546 nekvalitních a klamavých výrobků. Sdružení je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.

Loading...

Diskuze: Vánoční slevy operátora O2? Klamavá reklama, varuje dTest

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 30.11.-0001 00:00 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky