Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Vánoční slevy operátora O2? Klamavá reklama, varuje dTest

Pozor na lákavé ceny a výhody, které slibují mobilní operátoři, varuje v pátek časopis dTest. Srovnání cen před slevou a po ní totiž výrazně pokulhává, například Telefónica O2 zdražuje některé tarify až o 46 procent, přesto je inzeruje jako zvýhodněné, tvrdí dTest.

"Společnost Telefónica O2 zdražila od 1. listopadu takzvané chytré tarify o 18 až 46 procent, a přesto je inzeruje jako zvýhodněnou vánoční nabídku. Považujeme to za klamavou reklamu," uvedl Miloš Borovička, právní poradce časopisu dTest. Podle jeho slov podobně zdražil i T-Mobile, ten se ale výhodností zdražení nechlubí.

Rozdíly lze najít i mezi webovými stránkami a oficiálními ceníky. "Zatímco na stránkách O2 je k tarifům uváděna řada výhod, nejnovější ceník je skoupější. Srovnáme-li dva dokumenty, dojdeme k různým počtům volných minut a SMS. Na rozdílnost informací si stěžují také zákazníci, tvrdí, že získávají jiné informace od operátorů a jiné mají ve skutečnosti ve smlouvách," řekl Borovička. Zde se podle jeho slov opět jedná o porušení zákona.

"Se zjištěnými nedostatky jsme se obrátili na Český telekomunikační úřad a předali mu podnět k zahájení správního řízení," dodal.

Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu dTest. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady. V letech 1994 až 2010 publikovalo sdružení na stránkách časopisu dTest informace o více než 10 000 výrobcích, varovalo před 530 nebezpečnými výrobky (většina byla určena dětem) a upozornilo na 546 nekvalitních a klamavých výrobků. Sdružení je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.

Témata:  mobilní operátoři

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.