Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Pozor! Nenaleťte Českému mincovnímu obchodu, varuje dTest

Pozor! Nenaleťte Českému mincovnímu obchodu, varuje dTest

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Český mincovní obchod manipuluje zákazníky k nevyžádaným koupím. Pokud člověk výslovně neřekne, že po první objednávce další mince nechce, je automaticky zařazený do sběratelského servisu, uvádí ve svém pátečním varování spotřebitelský časopis dTest.

Zasílání nevyžádaných zásilek, nedostatečné obchodní podmínky a nekorektní ustanovení. To je jen část pochybení, kterých se vůči zákazníkům dopouští Český mincovní obchod (ČMO). "V naší telefonické poradně jsme zaznamenali časté stížnosti právě na tuto společnost," uvedla PR časopisu dTest Nikola Švábová.ČMO například zařadí člověka do takzvaného sběratelského servisu, pokud výslovně neuvede, že si to nepřeje. Ovšem už se nenamáhá adresátovi jasně oznámit, že od něj takové sdělení vyžaduje. "Po objednání první zásilky automaticky zařazují zákazníky do odběru dalších mincí v rámci sběratelského servisu, pokud zákazníci přímo neuvedou, že další zboží nechtějí. Avšak informace o sběratelském servisu se ukrývají na vnitřní straně obálky, kde by je průměrný spotřebitel nehledal," vysvětlil podstatu nekalé praktiky vedoucí právní poradny časopisu dTest Lukáš Zelený.Společnost si tak manipuluje zákazníka k chování, které je žádoucí pro ni, jenomže obchodnického ducha v jejím případě kalí způsob, jakým tak činí. "Postup společnosti často připomíná podstatu klamavé praktiky, neboť vytváří dojem, že výrobek bude nabízen pouze po omezenou dobu, což má za cíl přimět spotřebitele k okamžitému rozhodnutí," dodal Zelený. Mezi další chyby patří nedostatečné informování o odpovědnosti za vady.ČMO je švýcarská společnost, která ve svých obchodních podmínkách odkazuje na německý právní řád i tamější soudy. Zákazníkovi tak sugeruje klamný dojem, že případný soudní spor budou řešit německé instituce, což se člověku prodraží. "Není to pravda. Spotřebitelé se nemusejí bát, že by se soudili mimo území České republiky. I případná dohoda o změně příslušnosti soudu by byla v tomto případě považována za neplatnou," uvedl na pravou míru Lukáš Zelený.Pokud spotřebitelé již odeslali objednávku a nepřečetli si, že se zavazují k dalšímu odběru, mohou ještě ukončit sběratelský servis. Pokud si žádné mince neobjednali, mohou zdarma využít vzorové formuláře na stránkách dTestu. Jmenují se Odmítnutí zasílání neobjednaného zboží a Žádost o odstranění osobních údajů z databáze. "V případě pochybností nebo dotazů ať lidé volají na telefonickou poradnu dTestu 299 149 009," poradil Zelený.

Témata:  dTest

Související

Aktuálně se děje

4. prosince 2025 10:58

28. listopadu 2025 13:23

24. listopadu 2025 17:55

24. listopadu 2025 15:02

OSVČ čeká od ledna skokový růst odvodů. Vláda nemá čas změnu zvrátit

Vláda ve svém programovém prohlášení slibuje, že zastaví zvyšování vyměřovacího základu pro sociální pojistné OSVČ, které tak zůstane na 35 % průměrné mzdy. To se jí ovšem do začátku ledna, kdy má ke změně dojít, nemůže podařit. Na legislativní proces jednoduše nezbývá dostatek času. Reálně tak k plánovanému snížení odvodů OSVČ může dojít spíše až od roku 2027, upozorňuje Petra Pospíšilová, vedoucí daňového poradenství BDO.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Jednotné hlášení změní fungování firem. Duben 2026 bude zlomovým měsícem

Od začátku roku 2026 začne postupně nabíhat nová legislativa zavádějící Jednotné měsíční hlášení zaměstnavatele (JMHZ). Jde o změnu, která má zpřehlednit a sjednotit povinné údaje, jež zaměstnavatelé pravidelně předávají státu. Legislativu připravilo Ministerstvo práce a sociálních věcí (MPSV) ve spolupráci s Českou správou sociálního zabezpečení, Úřadem práce ČR, Ministerstvem financí, Generálním finančním ředitelstvím, Českým statistickým úřadem a zástupci zaměstnavatelských svazů.