Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Ženy pozor: Zbývají vám poslední dva měsíce na uzavření výhodné životní pojistky

Poslední dva měsíce mají ženy na uzavření životní pojistky za stávajících, výhodnějších, podmínek. Od 21. prosince totiž vstoupí v platnost nařízení Evropského soudu, které zavede sjednocené sazby pro obě pohlaví, informovala v pátek společnost Rentia.

"Na základě nového nařízení zanikne individuální ocenění nebezpečí a ženám může narůst pojistné pro jednotlivá rizika až o 100 procent. To znamená, že si ženy u životního pojištění připlatí až stovky korun," vysvětlil Kamil Durčák, produktový manažer společnosti Rentia, divize AWD ČR.Současné podmínky v oblasti životní pojistky ženy cenově zvýhodňují, muži totiž platí v průměru o několik desítek procent více. Nařízení Evropského soudu však s konečnou platností sjednocuje rizikovost pro obě pohlaví."Rozhodnutí Evropského soudního dvora nepovažuji za příliš moudré. Popírá totiž jeden ze základních principů pojištění, kterým je individuální ocenění rizika. Rozhodnutí také ignoruje všeobecně známé statistiky, podle kterých se ženy dožívají vyššího věku než muži. Ženy jsou tak bezesporu pro pojišťovny méně rizikové," uvedl k chystaným změnám Durčák.Evropská unie trvá na sjednocení sazeb už několik let. Již směrnice z roku 2004 stanovila členským státům povinnost nezohledňovat pohlaví při výpočtu pojistného, a to nejpozději do 21. prosince 2007. Česko bylo však jedním ze členských států, který měl výjimku přiměřeně ceny upravovat.

Témata:  pojišťovny

Aktuálně se děje

22. října 2026 12:25

Letiště Praha nabídne v zimě 145 destinací. Přibudou nové linky do exotiky i Evropy

Zimní letový řád pražského letiště přinese 20 nových destinací a celkem 69 leteckých dopravců. Cestující budou moci využít nové spoje do evropských měst, Asie i exotických letovisek. Letiště očekává, že během zimní sezony odbaví více než 6,5 milionu cestujících.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Aleš Juchelka (ANO)

Stát přidá firmám na zaměstnance se zdravotním postižením. Podpora vzroste o desítky tisíc

Zaměstnavatelé, kteří vytvářejí pracovní místa pro osoby se zdravotním postižením, získají od státu vyšší podporu. Maximální roční příspěvek na provozní náklady se zvýší ze 48 na 90 tisíc korun na jednoho zaměstnance. Růst čeká také mzdový příspěvek, který se od ledna 2027 zvýší o 2500 korun měsíčně. Novela zákona o zaměstnanosti zároveň slibuje méně administrativy a pružnější pravidla pro vytváření pracovních míst.