Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Krize nekrize! Řekněte, kdo z vás na to má?

Krize nekrize! Řekněte, kdo z vás na to má?

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Češi stále více utrácejí za sportovní potřeby, a to i navzdory nepříznivému ekonomickému dění v posledních letech. Zatímco v roce 2010 na ně jedna domácnost vydala ročně v průměru asi 1130 korun, loni se částka vyšplhala na zhruba 1280 korun, vyplývá z mezinárodní studie Barometr Cetelem.

V evropském měřítku vede v nákupu sportovního zboží dlouhodobě Francie, která s více než devíti miliardami eur představuje největší trh se sportovním zbožím ze sledovaných zemí. Loni francouzská domácnost utratila za sportovní potřeby v průměru 8300 korun (332 eur), což je o 250 korun více než předchozí rok.

Ačkoli objem investovaných prostředků na domácnost i v Česku narůstá, stále neinvestujeme do sportovních potřeb tolik, co většina sledovaných evropských zemí. Více než Češi utrácejí za sportovní potřeby i například krizí zmítaní Španělé, loni v průměru 4875 korun (195 eur) na domácnost. V této souvislosti zaostáváme také za Itálií či Portugalskem, a to i v případě ekvivalentních příjmů.

Méně než Češi investují do sportovních potřeb Slováci: loni vydali v průměru 800 korun (32 eur) na domácnost.

Témata:  Řecko EU

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.