Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

České firmy úprkem utíkají do daňových rájů

Z informací České kapitálové informační agentury (ČEKIA) vyplývá, že opět roste zájem společností o přesun sídla do takzvaných daňových rájů. Agentura o tom informovala v úterý s tím, že počet firem s vlastníkem z daňového ráje přesáhl 12 tisíc (3,29 procenta firem registrovaných v ČR).

"Počet vlastníků českých firem, kteří pocházejí z destinací považované za daňové ráje, se od konce roku 2011 do 30. 6. 2012 zvýšil o 294, což představuje nárůst o 2,5 procenta na 12 046 společností," upřesnila Petra Štěpánová analytička skupiny Bisnode, pod kterou ČEKIA spadá.K nejatraktivnějším daňovým rájům podle informací agentury ČEKIA i nadále patří Nizozemsko, Kypr a Lucembursko. Největší relativní přírůstek v prvním pololetí letošního roku zaznamenaly Bahamy, Belize a Seychely. Z informací agentury ČEKIA vyplývá, že za celý loňský rok do daňového ráje přesídlilo 328 tuzemských společností. Z daňového ráje je aktuálně kontrolováno 3,29 procenta z 366 500 firem registrovaných v Česku.Štěpánová uvedla, že pokud by čeští podnikatelé zachovali tempo zapojování svých firem do mezinárodních holdingů po celý zbytek letošního roku, jednalo by se o největší odliv za poslední tři roky. Celkový počet českých firem s majitelem z daňového ráje by na konci roku 2012 dosáhl 12 340, což by představovalo meziroční přírůstek o 10,5 procenta."Zdá se, že ani pravicová vláda prozatím nedokázala zastavit, ale ani zbrzdit, zájem českých podnikatelů o přesun sídla do daňového ráje," dodala Petra Štěpánová.Česká kapitálová informační agentura je poskytovatel ekonomických (finančních, kreditních, obchodních a marketingových) informací o firmách prostřednictvím nabídky databázových produktů a služeb s vysokou přidanou hodnotou. ČEKIA se zaměřujeme především na informace z České a Slovenské republiky, poskytuje ale i informace z celé Evropy.

Témata:  firmy daně

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 19:38

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy