Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Auta starší šesti let čeká STK každý rok

Majitelé aut starších šesti let budou muset v zemích Evropské unie na technickou kontrolu každý rok, nikoli jednou za dva roky jako nyní. Počítá s tím návrh nové směrnice Evropské unie, o které píše portál Europolitics.

Návrh v pátek představil eurokomisař pro dopravu Siim Kallas.Nová směrnice, která se vztahuje také na motocykly a skútry, by měla platit od roku 2016.Návrh počítá s první kontrolou nových vozů po čtyřech letech. Další kontrola se má uskutečnit za dva roky. To odpovídá nynější praxi v Česku.Poté se však dvouletý interval má nově zkrátit na rok.Komisař Kallas návrh podpořil statistickými údaji, podle nichž připraví ročně technické závady aut v unii o život dvě tisícovky lidí.Směrnice také sjednocuje technické kontroly. Určuje, co má být kontrolováno a stanoví jednotné hodnocení.Nová norma obsahuje povinnost zaznamenávat při kontrole počet ujetých kilometrů. Toto opatření má omezit machinace s tachometry při prodeji ojetých vozů. Evropská komise ve zprávě ke směrnici píše, že podle různých odhadů v unii jezdí pět až 12 procent aut s přetočenými tachometry.Komisař Kallas v pátek oznámil, že jeho komisariát chce propojit registry technických kontrol v jednotlivých státech.Komise návrh směrnice zašle k posouzení Evropskému parlamentu.Unijní státy dostanou dva roky na to, aby nová pravidla zavedly do svých zákonů.

Témata:  auta STK

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.