Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Česko je schopným výrobcem, ale špatným prodejcem

Česko je schopným výrobcem, ale špatným prodejcem

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Česká republika je dobrým výrobcem, o něco hůře si však vedeme v prodeji. Uvedl v úterý člen Národní ekonomické rady vlády ČR (NERV) Michal Mejstřík.

Mejstřík dále upozornil, že Česká republika se nesmí spokojit s dobrými výsledky vývozu automobilových výrobců v rámci Evropy, především pak do Německa (32 % z celkového vývozu ČR). „Je třeba zvýšit exporty ve více oblastech, dobrým příkladem mohou být IT služby společnosti Avasta,“ dodal Mejstřík.Podle jeho slov se český vývoz musí zaměřit také na mimoevropské trhy, především poté na trhy v Asii. „Musíme segmentovat naši exportní strategii, proto budeme mít zvláštní druhy podpor směrem k dceřiným společnostem působícím v Evropě a také pro takzvané exportní experimenty,“ komentoval plány vlády Mejstřík.

Témata:  Česko ekonomika

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.