Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Podnikatelská nálada v Německu nečekaně vzrostla

Podnikatelská nálada v Německu nečekaně vzrostla

Foto: Aspen

Index podnikatelského klimatu podle mnichovského institutu Ifo v Německu v březnu nečekaně vzrostl na 109,8 bodu. Informovaly o tom agentury AFP a Reuters.

V březnu tak index Ifo vzrostl už pátý měsíc v řadě, zatímco analytici očekávali spíše stagnaci.

V únoru stoupl index Ifo na 109,7 bodu, přičemž trhy tehdy předpokládaly růst jen na úroveň 108,8 bodu.

Hlavní index Ifo se v březnu dostal na svou vůbec nejvyšší úroveň od července loňského roku.

Ifo subindex očekávání v březnu stoupl na 102,7 bodu při očekávaném růstu na 102,6 bodu z únorových 102,4 bodu a subindex současné situace stagnoval na 117,4 bodu při očekávaném poklesu na 117,0 bodu z únorových 117,4 bodu.

Nicméně, prezident institutu Ifo Hans-Werner Sinn uvedl, že údaje ukázaly, že německá ekonomika "ztrácí něco ze své hybnosti".

"Zlepšení v očekávání bylo menší a obchodní situace nevykazovala žádné další zlepšení," řekl Sinn.

Témata:  ekonomika Německo

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.