Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Ceny u pump po víkendu klesají, vyplatí se natankovat v pondělí

Ceny u pump po víkendu klesají, vyplatí se natankovat v pondělí

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Odložit tankování z víkendu až na pondělí se vyplatí. Z porovnání vývoje cen v jednotlivých dnech týdne vyplývá, že benzin i nafta zpravidla bývají začátkem týdne levnější, informuje v sobotním vydání deník MF DNES.

MF DNES provedla srovnání na základě dat společnosti CCS od roku 2005. V pondělí byl natural levnější než v neděli v 265 případech, podražil 73krát. U nafty je rozdíl ještě výraznější. Důvodem poklesu je víkendová poptávka po palivech, která je mnohem vyšší než během týdne kvůli cestám na chalupy či výletům a návštěvám. V týdnu ceny postupně rostou, o víkendu je pumpaři drží nahoře a v pondělí mohou jít kvůli menší poptávce zase dolů. Průměrný pokles se sice pohybuje jen v řádu jednotek haléřů. Ale jde o zprůměrované ceny ze dvou tisíc pump po celé zemi, u konkrétních prodejců tak může být pokles výraznější, píše MF DNES. S podobným zjištěním přišel před třemi lety německý autoklub ADAC, rozdíl byl mnohem výraznější než v Česku - v přepočtu až o korunu. ADAC dokonce stanovil, že nejlepší doba pro tankování je v pondělí mezi 11. a 17. hodinou. Poté, co o tom hromadně informovala německá média, začali prodejci cenu měnit zcela neočekávaně a bez jakékoliv strategie, popisuje MF DNES.

Témata:  pohonné hmoty

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.