Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Vepřové maso o 100 procent zdraží. Jako vejce!

Vepřové maso o 100 procent zdraží. Jako vejce!

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Zvýšení cen vajec v posledních dnech není férové, uvedl ve čtvrtečním vysílání Rádia Impuls prezident Agrární komory ČR Jan Veleba. Podobného skokového zdražení se Veleba obává také u vepřového masa.

"Cena vajec dosahující k sedmi korunám je i na tuto situaci přemrštěná, protože chovatelé vajec v současné době prodávají obchodníkům vejce zhruba za 3,50 koruny. To se mi nezdá, marže je tedy velmi vysoká a zneužívá se. Za 3,50 koruny se prodává jedno vejce od chovatelů, když k tomu přidáme 30 procent marží, tak je to do pěti korun zcela jednoznačně," řekl Veleba.

Podobná situace podle jeho slov hrozí u vepřového masa. Veleba se obává, že razantní zvýšení cen způsobí snižování chovů prasat. Zvýšení cen by mělo být zhruba o 10 procent. "Příčinou zdražení bude nesoběstačnost Česka ve výrobě vepřového. V současné době je u nás 1 400 00 prasat, před vstupem do EU to byly 3 300 000 kusů. Současný stav je nižší než po druhé světové válce," dodal.

Témata:  potraviny

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.