Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Alibaba požádala o vstup na hongkongskou burzu

ilustrační fotografie
ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Čínský internetový obchod Alibaba Group Holding tajně požádal o vstup na akciovou burzu v Hongkongu. S odvoláním na informované zdroje to dnes uvedla agentura Bloomberg. Nabídka by mohla být největším vstupem na burzu v Hongkongu od roku 2010. Alibaba v roce 2014 uskutečnila rekordní nabídku akcií v New Yorku.

Vstup Alibaby na hongkongskou burzu by mohl posílit postavení tohoto města jako cílového místa pro akcie čínských technologických firem. Podnik také bude mít k dispozici více hotovosti.

Alibaba podle dřívějších informací zvažuje, že nabídne akcie za 20 miliard USD (453 miliard Kč). Druhá nabídka akcií má za cíl rozšířit finanční kanály, zvýšit likviditu a dostat akcie firmy blíže k investorům ve vlasti.

Společnost Alibaba v roce 2014 uskutečnila primární nabídku v New Yorku a z prodeje akcií získala 25 miliard USD, což znamenalo největší primární nabídku akcií na světě. Firma si vybrala New York, protože se jí nepodařilo přesvědčit regulátora burzy v Hongkongu, aby jí schválil navrhovanou strukturu řízení firmy, kdy skupina nejvyšších manažerů má kontrolu nad složením správní rady. Loni však regulátor tuto takzvanou duální akciovou strukturu u firem s akciemi na hongkongské burze povolil.

Rozhodnutí Alibaby přichází v době, kdy čínské firmy čelí rostoucímu nepřátelství ze strany americké vlády. Ta již umístila několik čínských technologických společností na černou listinu.

Akcie Alibaby v New Yorku za poslední rok oslabily o více než 20 procent. Tržní kapitalizace firmy se nyní pohybuje kolem 400 miliard USD.

Témata:  Alibaba akcie Hongkong burza

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

15. září 2025 11:26

Podvodné e-shopy se maskují za známé značky. Odborníci radí, jak je rozpoznat

Podvodným e-shopům asi nikdy nebude konec. Zcela jistě jste se i vy s nějakým setkali. V lepším případě to skončilo rychlým odhalením, v tom horším poučením za bolestivou cenu. Mimo klasické praktiky, kdy e-shopy lákají pouze na výprodeje, se bohužel stále častěji objevují napodobeniny reálných prodejců, na jejichž jménu a případně i grafické podobě stránek podvodníci parazitují.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy