Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Pozor při online nákupu vstupenek na festivaly

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Se začátkem festivalové sezóny varujeme spotřebitele, aby se vyhnuli nákupu vstupenek od pochybných online portálů, které přeprodávají vstupenky. Kampaň na rozšíření povědomí spotřebitelů o rizicích spojených s nákupem vstupenek od přeprodejců zahajujeme ve spolupráci s dalšími devíti spotřebitelskými organizacemi z Evropské unie.

Při nákupu vstupenek od neautorizovaných přeprodejců se spotřebitelé vystavují četným rizikům. „Lidé mohou za vstupenky zaplatit několikanásobně více než v oficiální distribuci a následně zjistit, že vstupenky neodpovídají popisu nebo jsou nepoužitelné. Bývají totiž vedeny na jméno konkrétní osoby, takže spotřebitelům může organizátor akce odepřít vstup na daný koncert, festival nebo sportovní utkání. Naše zkušenost z řešení těchto sporů je taková, že přeprodejci odmítají vrátit poškozeným spotřebitelům peníze. Zatím na ně nemáme dostatečně efektivní páky, přitom je to problém evropského měřítka,“ uvádí Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest.

V několika členských státech Evropské unie je systematický online přeprodej vstupenek za účelem zisku zakázaný nebo podléhá přísným pravidlům.1 Spotřebitelům doporučujeme, aby si vždy ověřili, že vstupenky nakupují za cenu, kterou nastavil pořadatel akce. Především by měli dbát na to, aby vstupenky kupovali pouze prostřednictvím oficiálních prodejních kanálů nebo u autorizovaných přeprodejců.2

„Spolu se zahájením kampaně podáváme také podnět České obchodní inspekci, aby prošetřila, zda přeprodejci vstupenek dodržují všechna pravidla ochrany spotřebitele,“ informuje Lukáš Zelený. Více informací včetně tři krátkých videí naleznete v článku na našem webu.

Druhotný prodej vstupenek se rychle rozšiřuje napříč celou Evropskou unií a často funguje přeshraničně s použitím neférových praktik. „Národní dozorové úřady proto musejí spolupracovat, aby problém řádně prošetřily a zajistily férové a transparentní podmínky pro spotřebitele, jak vyžaduje spotřebitelské právo v EU,“ uzavírá Zelený.

Témata:  dTest festivaly

Související

Aktuálně se děje

7. května 2025 14:38

2. května 2025 9:42

28. dubna 2025 12:40

Češi ročně investují 60 miliard do domácích mazlíčků. Výdaje rostou i kvůli inflaci

Nejvyšší inflace za posledních přibližně třicet let, která v Česku v uplynulých letech udeřila, se promítla i do nárůstu výdajů za psi a kočky. Za psa tak dnes běžná domácnost v ČR utratí průměrně zhruba 1500 korun měsíčně, za kočku zhruba polovinu této částky. Přitom alespoň jednoho psa vlastní na dva miliony českých domácností, alespoň jednu kočku pak bezmála 1,5 milionu domácností. Výdaje za „psa v obýváku“ tak činí přibližně 40 miliard korun ročně, kočky coby domácí mazlíčci pak v souhrnu vyjdou na přibližně 20 miliard korun.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy