Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Česká průmyslová výroba vzrostla, celé odvětví vykazuje stabilitu

Zakázky v českém zpracovatelském průmyslu byly v únoru stabilní, poprvé od loňského října se zvýšila výroba. Index nákupních manažerů (PMI) v únoru překročil 50 bodů a docílil kladných hodnot, uvedla ve čtvrtek společnost Markit.

"Minulý měsíc český index PMI zaostával za překvapivě dobrými výsledky v Polsku a Německu. Tentokrát index posílil, ale při bližším porovnání zjistíme, že výhled zůstává nejistý," řekla ve zprávě Markitu ekonomka banky HSBC Agata Urbanska.

Objem nových zakázek přijatých českými výrobci v únoru nepatrně vzrostl, čímž ukončil tříměsíční období poklesu. Přesto údaje svědčí o přetrvávající slabosti zahraničních trhů, neboť nové exportní zakázky oslabují již čtyři měsíce za sebou, a to nejrychlejším tempem od července 2009. Respondenti si tento pokles částečně spojují s nízkou poptávkou na evropských trzích.

Celková stabilizace nových zakázek vedla v únoru k růstu výroby, což je zlepšení oproti stagnaci z posledních měsíců, která následovala po listopadovém propadu. Tempo růstu výroby bylo srovnatelné s pozvolným tempem z loňského října, ale bylo mnohem slabší než pokrizový průměr.

Témata:  průmysl

Aktuálně se děje

22. října 2026 12:25

Letiště Praha nabídne v zimě 145 destinací. Přibudou nové linky do exotiky i Evropy

Zimní letový řád pražského letiště přinese 20 nových destinací a celkem 69 leteckých dopravců. Cestující budou moci využít nové spoje do evropských měst, Asie i exotických letovisek. Letiště očekává, že během zimní sezony odbaví více než 6,5 milionu cestujících.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Aleš Juchelka (ANO)

Stát přidá firmám na zaměstnance se zdravotním postižením. Podpora vzroste o desítky tisíc

Zaměstnavatelé, kteří vytvářejí pracovní místa pro osoby se zdravotním postižením, získají od státu vyšší podporu. Maximální roční příspěvek na provozní náklady se zvýší ze 48 na 90 tisíc korun na jednoho zaměstnance. Růst čeká také mzdový příspěvek, který se od ledna 2027 zvýší o 2500 korun měsíčně. Novela zákona o zaměstnanosti zároveň slibuje méně administrativy a pružnější pravidla pro vytváření pracovních míst.