Češi na nákupech: Muži chodí nakupovat s aplikací, rodiny se skenerem

Globus vyvrací mýtus, že mladí nechodí nakupovat do obchodu a že muži se tam už vůbec nehrnou. Moderní nakupovací technologie ukazují něco úplně jiného. Novou aplikaci Můj Globus používají mladí a hlavně muži. V letošním ročníku Cacio Nejlepší IT projekt získala aplikace zvláštní ocenění.

Diskuse: 0

Globus
reklama

Tři měsíce od spuštění nové aplikace Můj Globus, která v sobě má čtečku EAN kódů, umožňuje sdílet mezi členy rodiny nákupní seznam a poskytuje řadu dalších technologických zjednodušení nákupu, se ukazuje, že jde „do trháku“. V současnosti má aplikace 16 tisíc aktivních uživatelů a podle dat o stažení a využití, se v ní našli hlavně muži.

Hračičkové a praktické ženy

„Sedmdesát procent aktivních uživatelů aplikace Můj Globus jsou právě muži, kteří se vydávají s nákupním seznamem v aplikaci do obchodu,“ řekla Adéla Justová z vývojového týmu Globusu. „Není se čemu divit, muži jsou techničtí hračičkové a s moderními technologiemi si rozumí. Zároveň jim ale aplikace přinesla možnost zkrátit dobu nákupu na minimum, a přitom nic nezapomenout. Při vstupu do hypermarketu se totiž položky v seznamu seřadí dle toho, jak jsou v regálech.“ Ženy pak podle ní aplikaci užívají v celém jejím rozsahu, od nákupního seznamu přes uplatnění slevových kuponů až po nabídku akčního zboží, které si lze prohlédnout už z domova.

Prosím, kup nám

Podle Globusu se tak potvrzuje původní myšlenka aplikace, se kterou vznikala. Totiž že nákupní seznam se tvoří již doma, často za pomocí několika členů domácnosti. „V rámci aplikace se lidé naučili nákupní seznam tvořit a sdílet mezi sebou. Dochází tak k tomu, že seznam je utvořen celou rodinou, ale je to v tuto chvíli muž, kdo nakonec nákup s aplikací v Globusu udělá,“ řekla Adéla Justová.

Nakupovací technologie si tykají s mladými

Kdysi byly moderním prvkem v obchodech samoobslužné pokladny, před šesti lety to pak byly skenery Scan&Go pro samoobslužné nakupování, se kterými Globus přišel do ČR jako první. Moderní prvky vždy jako první osloví zákazníky se vztahem k moderním technologiím. „S aplikací je to podobné, rychle si ji oblíbili zákazníci mezi 25 a 44 lety,“ říká Adéla Justová. Zatímco se Scan&Go chodí nakupovat zákazníci na velké rodinné nákupy s průměrem o 36 položkách, s aplikací je nákup zpravidla o třetinu menší a tím i o třetinu času kratší. Průměrně s ní nákup trvá 21 minut.

Globus propojený technologiemi

Od listopadového startu doznala aplikace Můj Globus hned několik vylepšení a například nyní v sobě má nejmodernější čtečku EAN kódů. „Komunikujeme aktivně s našimi zákazníky, pomáhají nám ke zdokonalování aplikace. Nevytvořili jsme aplikaci, aby zůstala stejná a zakrněla, naopak, budeme ji vyvíjet s respektem k potřebám zákazníků. Je totiž jedním z nástrojů, jak neustále zjednodušovat a zrychlovat nákup, a také být blíž zákazníkům právě díky dalšímu propojování moderních technologií s Globusem,“ vysvětluje Bronislav Matyšek, jednatel Globusu, k modernizaci nákupů v hypermarketech.

Vedle zákaznického zájmu má nová aplikace Můj Globus další úspěch. Byla vybrána mezi 8 finalistů soutěže Cacio IT projekt roku, která oceňuje nejlepší projekty v oblasti IT dokončené v daném roce. Můj Globus získal Čestnou cenu předsedy řídícího výboru Cacio.

Diskuze: Češi na nákupech: Muži chodí nakupovat s aplikací, rodiny se skenerem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související:

reklama

Fokus

Aktuálně

Doporučujeme

Zobrazit: mobil | klasicky