Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Hypermarkety Globus spustily v Česku vlastní e-shop

Globus
Globus
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Hypermarkety Globus spustily v Česku vlastní e-shop. Po řetězci Tesco jsou tak druhým velkým obchodníkem, který nabízí i on-line prodej. Zatím jde o pilotní projekt, zákazníci si mohou objednané zboží vyzvednout v obchodu v pražském Zličíně. E-shop nyní nabízí dvě třetiny běžného potravinového sortimentu řetězce. Na dotaz ČTK to uvedla společnost.

Internetový obchod tak zatím obsluhuje především lokální zákazníky v Praze na Zličíně. "To z toho důvodu, abychom mohli náš pilotní projekt průběžně vyhodnocovat a potvrdit si, že má pro zákazníky Globusu i pro nás dostatečný prodejní potenciál. Pokud ano, v lednu příštího roku začneme plánovat jeho širší uplatnění v rámci sítě Globus," uvedla mluvčí řetězce Rita Gabrielová.

Nyní nabízí e-shop dvě třetiny běžného potravinového sortimentu a základní nepotravinové položky, jako je například drogerie. Rozhodnutí o zavedení rozvozu firmu teprve čeká.

Příprava zboží na hypermarketu na Zličíně je zpoplatněna. "Částku 39 korun zaplatí ti zákazníci, jejichž nákup nepřesáhne 1100 korun. Pro zákazníky s nákupem přesahujícím tuto částku je služba zdarma," dodala Gabrielová.

V ČR provozuje e-shop z velkých potravinářských řetězců Tesco, které v září rozšířilo rozvoz do Ostravy. Diskonty Lidl přes internet prodávají jen spotřební zboží. Mezi další velké on-line prodejce potravin patří Rohlík.cz a Košík.cz. Dále na trhu působí Freshbedynky.cz‎, Coop-box.cz, Plnataska.cz, Potravinydomu.cz a další.

Prodeje potravin on-line jsou v Česku třetí nejvyšší v Evropě po Velké Británii a Francii. Podíl jejich prodejů v internetových obchodech dosáhl loni 2,5 procenta celkového obratu rychloobrátkového zboží, vyplývá z údajů GfK.

Hypermarkety Globus zvýšily ve finančním roce 2017/2018 zisk o sedm procent na 401 milionů korun. Tržby řetězce stouply o procento na 23,1 miliardy korun. Společnost provozuje v česku 15 hypermarketů, na jaře otevřela první malou prodejnu v Pardubicích.

Německá společnost je na tuzemském trhu od roku 1996 a v ČR nyní provozuje hypermarkety s průměrnou prodejní plochou okolo 11.000 metrů čtverečních. Firma zaměstnává 4900 lidí. Globus patří mezi největší maloobchodní prodejce v ČR spolu se značkami Kaufland, Tesco, Lidl či Penny Market.

Témata:  Globus obchody e-shopy

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.