Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

O důchod ať se stará stát, ne my! Češi se bojí

Téměř tři čtvrtiny obyvatel jsou přesvědčené, že o důchody lidí by se měl postarat stát, tento trend je stabilní a názory lidí na tuto otázku se vůbec nemění. Se zavedením nového systému naprostá většina nesouhlasí, vyplývá to z průzkumu STEM, který byl zveřejněný v pátek.

Většina obyvatel rovněž připouští drobné zásahy do současného důchodového systému, ale zavedení úplně nového systému naprostou podporu ztrácí. Z výsledků průzkumu dále vyplynulo, že mezi českými občany se posiluje solidarita a přibývá i lidí, kteří schvalují zvýšení plateb sociálního pojištění. Na otázku, jak by se dal řešit současný neudržitelný systém, se téměř 40 procent lidí shoduje v tom, že stát by měl přimět lidi, aby si na stáří spořili sami. Druhým nejvhodnějším řešením by podle více než třetiny Čechů bylo zvýšení plateb sociálního pojištění. Naopak nejmenší podporu (pět procent) si získalo postupné snižování částky vyplácených důchodů. Stejně tak je pro české občany naprosto nepřijatelné prodloužení věkuodchodu do důchodu. Největší zastánci důchodové reformy jsou sympatizanti strany TOP 09, přesto polovina z nich trvá na tom, aby se o důchod postaral stát. Voliči komunistické strany si ale přejí, aby se současný důchodový systém neměnil vůbec. Průzkum agentury STEM se uskutečnil ve dnech 31. října až 7. listopadu a odpovídalo na něj 1257 občanů starších 18 let.

Témata:  důchody

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Marian Jurečka

Levnější internet a volání pro lidi v nouzi pokračuje i po superdávce

Telefon a internet patří dnes mezi základní potřeby – umožňují být v kontaktu s rodinou, vyřizovat práci i jednat s úřady. Vláda proto dnes schválila novelu nařízení vlády č. 500/2021 Sb., o podmínkách poskytování zvláštních cen hlasové komunikační služby a služby přístupu k internetu osobám se zvláštními sociálními potřebami, která zajišťuje, že zvýhodněné tarify pro lidi v nouzi a osoby se zdravotním postižením budou fungovat i po zavedení nové „superdávky“.