neplatiči

Ilustrační fotografie

Platební morálka českých firem: V jakém oboru je nejhorší?

Ekonomika

V České republice existují významné rozdíly v platební morálce firem v závislosti na jejich oboru činnosti. Vůbec nejhorší přístup k placení svých závazků mají stavební firmy, zatímco společnosti, které podnikají v oblasti sociální péče a vzdělávání často platí faktury v předstihu. Výsledky vycházejí z nejrozsáhlejší databáze platebních informací v ČR společnosti Bisnode.

Platební morálka českých firem se zlepšila. Nebezpeční ale stále hrozí

Platební morálka českých firem se zlepšila. Nebezpeční ale stále hrozí

Ekonomika

Pohledávky jsou v České republice propláceny dříve. Zatímco v posledním kvartálu 2013 byly v tuzemsku faktury financované prostřednictvím faktoringu zinkasovány v průměru za 77 dní, na začátku letošního roku to bylo přibližně 67 dní. Česká republika však v tomto ohledu stále patří mezi nejhorší v regionu. Vyplývá to z výzkumu a údajů společnosti Bibby Financial Services.

Neplatiči přijdou o příspěvek na živobytí

Ekonomika

Neplatiči přijdou o příspěvek na živobytí

Včasné nezaplacení pokuty nebo místního poplatku v budoucnu může připravit dlužníky o příspěvek na živobytí. Počítá s tím novela zákona o pomoci v hmotné nouzi, kterou v úterý schválili poslanci a přehlasovali tak Senát.

Aktuálně se děje

22. října 2026 12:25

Letiště Praha nabídne v zimě 145 destinací. Přibudou nové linky do exotiky i Evropy

Zimní letový řád pražského letiště přinese 20 nových destinací a celkem 69 leteckých dopravců. Cestující budou moci využít nové spoje do evropských měst, Asie i exotických letovisek. Letiště očekává, že během zimní sezony odbaví více než 6,5 milionu cestujících.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Aleš Juchelka (ANO)

Stát přidá firmám na zaměstnance se zdravotním postižením. Podpora vzroste o desítky tisíc

Zaměstnavatelé, kteří vytvářejí pracovní místa pro osoby se zdravotním postižením, získají od státu vyšší podporu. Maximální roční příspěvek na provozní náklady se zvýší ze 48 na 90 tisíc korun na jednoho zaměstnance. Růst čeká také mzdový příspěvek, který se od ledna 2027 zvýší o 2500 korun měsíčně. Novela zákona o zaměstnanosti zároveň slibuje méně administrativy a pružnější pravidla pro vytváření pracovních míst.