BMW

Ilustrační fotografie

BMW má kvůli koronaviru za čtvrtletí ztrátu 666 milionů eur

Ekonomika

Německý výrobce luxusních automobilů BMW se ve druhém čtvrtletí propal do ztráty před zdaněním a úroky 666 milionů eur (17,4 miliardy Kč) ve srovnání se ziskem 2,2 miliardy eur ve stejném období loni. Odbyt aut ve čtvrtletí kvůli omezením způsobeným koronavirovou krizí klesl o 25 procent.

Ilustrační fotografie

BMW kvůli koronaviru zruší 6000 pracovních míst

Aktuality

Německý výrobce luxusních aut BMW zruší 6000 pracovních míst, což představuje téměř pět procent z celkové pracovní síly. Chce se tak lépe vyrovnat s prudkým propadem poptávky způsobeným koronavirem. Oznámila to dnes automobilka.

BMW

Ekonomika

BMW a Great Wall postaví v Číně továrnu na elektrické vozy

Německá automobilka BMW a její čínský partner Great Wall Motor plánují postavit v Číně závod na výrobu elektrických aut s kapacitou 160.000 vozů ročně. Investice má činit 650 milionů eur (16,6 miliardy Kč) a závod by měl být dokončen v roce 2022, uvedly dnes automobilky.

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.