Na kolik nás přijdou měsíční poplatky bance?

Klientský index za měsíc prosinec dosáhl 176 korun, to znamená, že průměrný klient české banky tento měsíc za užívání bankovních služeb zaplatil stejně jako v listopadu. Vyplývá to z aktuálního Klientského indexu zveřejněného v pátek.

660
reklama

"Klientský index za měsíc prosinec dosáhl úrovně 176 korun a dosáhl tak stejné nákladové úrovně jako v měsíci listopadu," upřesnil provozovatel serveru bankovnipoplatky.com Patrik Nacher a dodal, že byla zaznamenána zvýšená frekvence klientů ve využívání specifických služeb a produktů bank (například předvánoční nákupy).
 
První místo stabilně obhájila mBank s mKontem. U tohoto účtu se průměrné měsíční náklady na vedení účtu prudce zvýšily ze sedmi korun na 14 korun. Stejný trend byl zaznamenán i u druhé pozice, kde u Fio banky s Fio Běžným účtem se náklady zvýšily na 109,40 Kč. Na třetí místo se posunula Raiffeisenbank s eKontem Premium (minimální obrat 25 tisíc korun), u které klienti tento měsíc zaplatili 122 korun. I tu tohoto účtu ale došlo ke zvýšení měsíčních průměrných nákladů na vedení účtu.
 
U Poštovní spořitelny s Osobním účtem Zadarmo nebyl tento měsíc dostatečný počet validních dat. Z tohoto důvodu se posunula o jednu příčku i Poštovní spořitelna s jiným bankovním účtem: Osobním účtem ERA, u které klienti tento měsíc zaplatili 125,20 Kč. I u tohoto účtu ale došlo ke zvýšení měsíčních průměrných nákladů na vedení účtu. První pětici bankovních účtů s nejnižšími měsíčními poplatky uzavírá ČSOB s Aktivním kontem, u kterého klienti zaplatili v prosinci 2011 155 korun.
 
"Z provedené analýzy získaných dat klientů vyplývá, že u nízkonákladových kont došlo k výraznému zvýšení průměrných měsíčních nákladů za vedení účtu. Toto zvýšení bylo způsobeno především mimořádnými platebními operacemi způsobenými vánočními nákupy a cestováním spojeným s koncem roku," upřesnil Nacher.
 
Naopak u ostatních účtů došlo k mírnému poklesu nebo udržení stabilních měsíčních nákladů za vedení účtů. "To je způsobeno různými bankovními balíčky, které klienti platí. Z tohoto důvodu se zvýšená předvánoční a povánoční frekvence plateb a cestování, neprojeví tak výrazně do těchto nákladů, vysvětlil Nacher.

Loading...
Témata: banky

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky