ČSOB podporuje osoby se zdravotním postižením

Společenská odpovědnost ČSOB je jedním ze základních pilířů firemní filozofie a nedílnou součástí jejího podnikání. ČSOB provozuje v této oblasti spoustu aktivit a jednou z nich je i podpora osob se zdravotním postižením. Blížící se Mezinárodní den neslyšících (23. září) upozorňuje na problémy, se kterými se lidé se zdravotním postižením každodenně potýkají. ČSOB se jim snaží usnadnit jejich život alespoň v některých aspektech – banka vychází vstříc jak klientům, tak i svým zaměstnancům.

Ilustrační fotografie
reklama

„Snažíme se být co nejvíc přátelští k našim klientům a usilujeme o to, aby i ti, kteří jsou zdravotně postižení, mohli pohodlně využívat naše služby. Provozujeme tak například bankomaty s aplikací pro nevidomé –z celkem 1053 bankomatů je jich více jak 800 s touto aplikací,“ říká Alena Králíková, manažerka Společenské odpovědnosti ČSOB. „Navíc 257 z našich 330 poboček a Era finančních center je zcela nebo částečně bezbariérových. Průběžně také vzděláváme kolegy v pobočkové síti v komunikaci s lidmi se zdravotním postižením – zejména zrakovým, sluchovým a fyzickým,“ dále uvádí Alena Králíková. Ve všech finančních centrech fungují speciální digitální majáky pro nevidomé a také služba eScribe, která umožňuje přepis komunikace pro neslyšící. „Nově jsme podpořili i vznik edukativní aplikace, jejímž cílem je osvěta v oblasti komunikace s lidmi s postižením sluchu, a lze ji vyzkoušet na našich vybraných pobočkách,“ dodává Alena Králíková.

ČSOB nabízí tzv. univerzální design produktů, což znamená, že tyto produkty lze upravit i pro osoby s omezenou svéprávností. Každý klient se může rozhodnout na základě vlastního uvážení či potřeby konzultovat správu svých financí s jinou osobou, že chce ke svému účtu připojit dalšího disponenta.Tato role není podmíněna rozhodnutím jiné instituce (soudu, v případě osob s omezenou svéprávností) a může být nastavena různorodě – odzcela pasivního přístupu k účtu (včetně elektronického bankovnictví s možností jen nahlížet do pohybů na účtu) až po jeho aktivní spoluužívání. Roli druhého disponenta může jeho majitel upravovat podle své potřeby.

Banka podporuje osoby se zdravotním hendikepem rovněž interně – zaměřuje se na zvyšování podílu zaměstnaných osob se zdravotním postižením mezi zaměstnanci banky a pořádá průběžnou kampaň na podporu tohoto tématu. Samotné produkty a služby testuje z pohledu uživatelské přívětivosti pro nevidomé či pro lidi s postižením zraku Jiří Bělský, který je zaměstnancem ČSOB a má velmi silný zrakový handicap. „ČSOB přináší spoustu “vychytávek“, jimiž ulehčuje život zdravotně postiženým v sociální a praktické rovině. Například nová mobilní aplikace ČSOB Smart klíč je velmi dobrá i pro lidi s postižením zraku,“ uvádí příklad Jiří Bělský. „U smartbankingu se zase při posledním vylepšení zavedla služba pojištění vozidel, kterou jsem testoval na dvou typech chytrých telefonů. Vždy je potřeba otestovat alespoň v krátkosti celý software – stává se totiž, že nový produkt se vyladí, ale ostatní již dříve testované části to může narušit. Mojí snahou je prosadit, aby se daly drobné opravy zapracovávat častěji než jen ve standardních aktualizacích aplikace,“ doplňuje Jiří Bělský. ČSOB plánuje do budoucna i nadále pokračovat v tomto nastoleném trendu.

ČSOB je prostřednictvím své značky Era od roku 2012 partnerem Týdne komunikace osob se sluchovým postižením 2015 a dále již druhým rokem generálním partnerem Nadačního fondu ČRo – Světlušky. „Partnerství Světlušky a podpora dalších iniciativ zaměřených na osoby se smyslovým znevýhodněním jsou pro ČSOB přínosné v tom, že jeho prostřednictvím lépe rozumíme potřebám cílové skupiny nevidomých a dokážeme na ně lépe reagovat. Určitě je řada příležitostí, jak partnerství dále rozvíjet a využít,“ uzavírá Alena Králíková.

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky