Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

ČSOB dnes varovala před podvodníky, kteří zneužívají její logo

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Československá obchodní banka (ČSOB) dnes varovala před podvodníky, kteří na internetu zneužívají její logo a snaží se z lidí vylákat peníze falešnou nabídkou na nákup akcií banky. Banka v tiskové zprávě zaslané ČTK upozornila, že není obchodovaná na burze, neexistuje tedy způsob, jak její akcie koupit.

"Zneužití identity známé instituce je velmi častým nástrojem kybernetických podvodníků. Obdobně zneužívají značky energetických a dopravních společností či státních institucí. Cíl je ale stále totožný, a to vzbudit v lidech falešný pocit důvěry a donutit je kliknout na nebezpečný odkaz, čímž se podvodníkům otevírají dveře k citlivým osobním údajům," uvedl manažer bezpečnosti digitálních kanálů ČSOB Petr Vosála.

Na konci února se podvodníci snažili podobně vylákat z lidí peníze falešnou nabídkou na investice prostřednictvím energetické společnosti ČEZ. Podvodníci zneužívali grafiku společnosti a tvrdili, že ČEZ vyvinul nový způsob obchodování s akciemi a kryptoměnami. ČEZ zdůraznil, že žádné investiční služby tohoto typu nikdy neposkytoval a že pracuje na stažení podvodných reklam z internetového prostředí.

Podle policejních statistik se loni téměř zdvojnásobil počet trestných činů páchaných v kyberprostoru. Do budoucna lze navíc očekávat další růst tohoto typu kriminality. ČSOB ve spolupráci s policií připravila preventivní kampaň s názvem Volač a Klikač, v níž se snaží zvýšit povědomí o problematice a ukázat, na co si dávat pozor. "Základní pravidla obrany jsou velmi jednoduchá. Nedůvěřujte přehnaně lákavým nabídkám. Vše si ověřujte, nesdělujte svá hesla či kódy a nepodléhejte nátlaku - emotivnímu ani časovému," uvedl Vosála.

Témata:  ČSOB

Související

Aktuálně se děje

7. května 2025 14:38

2. května 2025 9:42

28. dubna 2025 12:40

Češi ročně investují 60 miliard do domácích mazlíčků. Výdaje rostou i kvůli inflaci

Nejvyšší inflace za posledních přibližně třicet let, která v Česku v uplynulých letech udeřila, se promítla i do nárůstu výdajů za psi a kočky. Za psa tak dnes běžná domácnost v ČR utratí průměrně zhruba 1500 korun měsíčně, za kočku zhruba polovinu této částky. Přitom alespoň jednoho psa vlastní na dva miliony českých domácností, alespoň jednu kočku pak bezmála 1,5 milionu domácností. Výdaje za „psa v obýváku“ tak činí přibližně 40 miliard korun ročně, kočky coby domácí mazlíčci pak v souhrnu vyjdou na přibližně 20 miliard korun.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy