Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

40% Čechů nikdy nezměnilo svou banku. Spokojeni přitom nejsou

40% Čechů nikdy nezměnilo svou banku. Spokojeni přitom nejsou

Foto: Pixmac

Banku už někdy změnilo jen 60 % Čechů. Dalších 10 % se na to chystá. Při výběru nové banky je zajímají hlavně poplatky a funkční internetové bankovnictví. V průzkumu mezi 1200 respondenty to zjistil portál Ušetřeno.cz.

Průzkum, který zjišťoval, jak a s jakou motivací mění Češi banku, ukázal, že Češi jsou pro své banky loajálními klienty. Banku sice někdy v minulosti změnilo 60 % dotázaných, nicméně většina z nich za svůj život změnila banku maximálně jednou (57 %) nebo dvakrát (30 %). 

“Od nové banky Češi požadují především nízké nebo nulové poplatky za vedení účtu. Jejich výši uvedly jako klíčový faktor při rozhodování téměř tři čtvrtiny všech dotázaných,” komentuje výsledky průzkumu Pavla Rýznarová z portálu Ušetřeno.cz. Polovina z nich pak uvedla také minimální nebo žádné poplatky za výběry z bankomatů, příchozí/odchozí platby a další služby. Poměrně důležité je pro Čechy také přehledné internetové bankovnictví (40 %). Jen třetina vyžaduje proklientský přístup banky (29 %). 

Novou banku si více než 52 % z respondentů vybírá na základě informací dostupných na internetu, i když významnou roli hraje i doporučení od přátel a rodiny, kde pátralo 38 % dotázaných. Osobně na pobočku se pak pro další informace vypraví pouze čtvrtina lidí. 

Při výběru běžného účtu Češi myslí na budoucnost a zajímají se i o výhodnost dalších produktů banky, jako je půjčka, spořicí účet či hypotéka. Jejich ceny si předem zjistí tři čtvrtiny z nich. Spořicí účet si pak 41 % lidí založí rovnou společně s běžným účtem. 

Podle Rýznarové z Ušetřeno.cz u Čechů obecně vedou moderní banky typu AirBank. “Jejich služby preferuje celá polovina respondentů. Oproti tomu tradiční velkou banku typu ČS vyžaduje pouhých 13 % dotázaných,” vysvětluje Rýznarová. Zbylým téměř 40 % na typu banky nezáleží a rozhoduje pro ně konkrétní nabídka.

Banku nikdy nezměnilo a ani změnit neplánuje 28 % dotázaných. Jde především o konzervativní klienty, kteří si účet sjednali standardně na pobočce (86 %) a jsou u své banky již 8 let a více (64,2 %). Spokojeno se službami své banky je ale jenom 68 % z nich. Jako důvod, proč banku nikdy nezměnili, převažovala lenost i nechuť a nedostatek času změnu řešit. Pouhých 6 % dotázaných uvedlo, že podle nich na trhu není lepší banka než jejich stávající. Desetina všech dotázaných pak přiznala, že se ke změně banky teprve chystá. 

Témata:  lidé banky platební karty

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 15:53

22. července 2025 20:21

EU chce zakázat spalovací auta ve flotilách půjčoven. Kancléř Merz návrh ostře kritizuje

Evropská unie chce zakázat autopůjčovnám a velkým firmám, aby od roku 2030 do svých flotil pořizovaly jiná auta než elektrická. Půjčovny, jako je Sixt nebo Europcar, by tak už za necelých pět let musely pro své klienty nakupovat výhradně elektrovozy. Informaci přinesl německý deník Bild. Záměr včera večer ostře kritizoval německý kancléř Friedrich Merz. Podle něj „zcela ignoruje to, co Evropa právě nyní potřebuje“.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

DCC promění pohodlnou platbu v drahou chybu

Platíte v zahraničí kartou a v tu se objeví nabídka – česká, nebo evropská vlaječka? Při pohledu na bílý a červený pruh, mezi něž je vsunut žerďový modrý klín, se ve vás vzedme hrdost a na terminálu neomylně volíte národní chloubu.  Při pohledu do internetového bankovnictví však následně zjišťujete, že jste za nákupy během dovolené zaplatili více, než jste plánovali.