Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Zásob v obchodech je dost. Lidé více nakupují čerstvé potraviny

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

Obchodní řetězce v české republice v posledních dnech zaznamenaly vyšší poptávku po čerstvých potravinách. Přičítají ji nařízení vlády o uzavření škol a snaze rodičů zajistit dětem stravování místo školních jídelen. Někteří prodejci evidují také vyšší poptávku po alkoholu, dětských výživách nebo krmivech pro zvířata. Vyplývá z ankety ČTK mezi obchodníky.

Prodejny Albert zaznamenaly růst prodejů v úterý po oznámení o uzavření škol. "Lidé nakupovali mléčné výrobky, maso, pečivo se zvýšeným zájmem o balené s trvanlivostí několik dní, ale také ovoce a zeleninu. Zvýšený zájem o tento sortiment stále trvá, prodeje jsou až porovnatelné s pátkem a víkendovými nákupy, či spíše s objemy potravin, které lidé nakupují před prodlouženými víkendy," uvedl mluvčí obchodů Albert Jiří Mareček.

Zaměření zákazníků na čerstvé potraviny eviduje také Kaufland, lidé kupují ovoce, zeleninu nebo maso. " Všechny naše prodejny jsou dostatečně zásobeny, nezaznamenáváme žádné výkyvy. Nynější zvýšenou poptávku zákazníků po čerstvých produktech jsme schopni bez problémů pokrýt," řekla mluvčí řetězce Renata Maierl.

Penny eviduje od úterý růst prodejů u všech kategorií zboží. Podle mluvčího společnosti Tomáše Kubíka jde o přímý důsledek uzavření škol.

Portál Slevomat zaznamenal v posledních 14 dnech vyšší poptávku po potravinových doplňcích bohatých na vitamíny. Proti únoru je to podle ředitele Slevomatu Ladislava Veselého nárůst o 40 procent. "Nejvíce nás asi překvapila poptávka po erotických pomůckách a kondomech. Proti předešlému období vzrostly tyto kategorie o 25 procent," dodal.

Z dat Slevomatu vyplývá i vyšší zájem o pochutiny, alkohol a kvalitní vína. Společnost Lihovárek.cz, která se zaměřuje na české rukodělné pálenky, eviduje za poslední dva týdny meziměsíční nárůst prodejů o 38 procent. Podle jednoho z majitelů firmy Jakuba Gottwalda je nyní zájem téměř srovnatelný s předvánočním obdobím.

E-shop Mall.cz má vyšší poptávku po dětských výživách, mléce, příkrmech a kaších. V meziročním srovnání je to podle mluvčí internetového obchodu Pavly Hobíkové růst o 120 procent. Zájem o zboží pro nejmenší včetně plen potvrdil obchodní ředitel e-shopu Alza.cz Petr Bena.

Témata:  obchody potraviny Koronavirus COVID-19

Související

Aktuálně se děje

7. května 2025 14:38

2. května 2025 9:42

28. dubna 2025 12:40

Češi ročně investují 60 miliard do domácích mazlíčků. Výdaje rostou i kvůli inflaci

Nejvyšší inflace za posledních přibližně třicet let, která v Česku v uplynulých letech udeřila, se promítla i do nárůstu výdajů za psi a kočky. Za psa tak dnes běžná domácnost v ČR utratí průměrně zhruba 1500 korun měsíčně, za kočku zhruba polovinu této částky. Přitom alespoň jednoho psa vlastní na dva miliony českých domácností, alespoň jednu kočku pak bezmála 1,5 milionu domácností. Výdaje za „psa v obýváku“ tak činí přibližně 40 miliard korun ročně, kočky coby domácí mazlíčci pak v souhrnu vyjdou na přibližně 20 miliard korun.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy