V obchodních centrech nejvíce lákaly obchody s obuví či kosmetikou

V pražských obchodních centrech, která se dnes kromě stravovacích zařízení znovu naplno otevřela, zákazníky nejvíce lákaly prodejny s obuví, kosmetikou, sportovním zbožím či elektrem. Mnoho nakupujících bylo vidět také v hypermarketech a lékárnách. Naopak poměrně málo zákazníků bylo vidět v klenotnictví, prodejnách spodního prádla, ale také v řadě obchodů s oděvy. Podle manažera značky Pietro Filipi Ladislava Pštrose si zákazníci nejsou jisti, zda si mohou oblečení zkoušet. Vyplývá to ze zjištění ČTK.

Ilustrační fotografie
reklama

Do pražských obchodních center dnes zamířili zástupci všech generací. Přišli rodiče s malými dětmi i s těmi v kočárcích, na nákupy vyrazily mladé i starší páry. Nakoupit přišlo i velké množství mužů. Fronty se netvořily, v centrech se lidé neshlukovali. Obchodníci pro zákazníky připravili slevy většinou kolem 20 procent, některé byly až 70 procent.

Nejvíce zákazníků bylo podle zpravodajky ČTK na místě v obchodech s obuví - velkých řetězců i menších, specializovaných na konkrétní značku. Ženy bylo vidět v prodejnách s kosmetikou i parfumeriích. Větší počet zákazníků byl patrný v prodejnách se sportovním oblečením a vybavením.

Plné byly i prodejny mobilních operátorů, stejně jako kadeřnictví a holičství. Nejvíce lidí se však pohybovalo v hypermarketech a také lékárnách. V prodejnách s oblečením byli většinou jen jednotlivci. "Za poslední dva týdny, kdy mohly být otevřené prodejny mimo obchodní centra do 2500 metrů čtverečních, jsme zaznamenali pokles obratu o 70 procent oproti loňsku a pokles návštěvnosti o 70 procent. Čísla jsou bohužel alarmující a vypadá to, že první dny či týdny budou podobné. Jedna z překážek za poslední dva týdny bylo, že si zákazník nemohl zboží vyzkoušet. Ode dneška se může v prodejnách oblečení zkoušet, ale jelikož to zákazníci stále moc neví, tak nízká návštěvnost stále trvá," uvedl manažer značky Pietro Filipi Ladislav Pštros.

U vstupů do obchodních center a také do každé prodejny je k dispozici dezinfekce na ruce. Prodejci upozorňují na její využívání a dodržování dvoumetrových odstupů. Využívají k tomu interní rozhlas, plakáty a samolepky na podlaze.

Většina prodejen v obchodních centrech byla kvůli zamezení šíření koronaviru od 14. března uzavřená. Mimo provoz i nadále musela zůstat stravovací zařízení v nich. Znovu otevřít budou moci od 25. května.

Loading...

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky