V obchodních centrech nejvíce lákaly obchody s obuví či kosmetikou

V pražských obchodních centrech, která se dnes kromě stravovacích zařízení znovu naplno otevřela, zákazníky nejvíce lákaly prodejny s obuví, kosmetikou, sportovním zbožím či elektrem. Mnoho nakupujících bylo vidět také v hypermarketech a lékárnách. Naopak poměrně málo zákazníků bylo vidět v klenotnictví, prodejnách spodního prádla, ale také v řadě obchodů s oděvy. Podle manažera značky Pietro Filipi Ladislava Pštrose si zákazníci nejsou jisti, zda si mohou oblečení zkoušet. Vyplývá to ze zjištění ČTK.

Diskuse: 0

Ilustrační fotografie
reklama

Do pražských obchodních center dnes zamířili zástupci všech generací. Přišli rodiče s malými dětmi i s těmi v kočárcích, na nákupy vyrazily mladé i starší páry. Nakoupit přišlo i velké množství mužů. Fronty se netvořily, v centrech se lidé neshlukovali. Obchodníci pro zákazníky připravili slevy většinou kolem 20 procent, některé byly až 70 procent.

Nejvíce zákazníků bylo podle zpravodajky ČTK na místě v obchodech s obuví - velkých řetězců i menších, specializovaných na konkrétní značku. Ženy bylo vidět v prodejnách s kosmetikou i parfumeriích. Větší počet zákazníků byl patrný v prodejnách se sportovním oblečením a vybavením.

Plné byly i prodejny mobilních operátorů, stejně jako kadeřnictví a holičství. Nejvíce lidí se však pohybovalo v hypermarketech a také lékárnách. V prodejnách s oblečením byli většinou jen jednotlivci. "Za poslední dva týdny, kdy mohly být otevřené prodejny mimo obchodní centra do 2500 metrů čtverečních, jsme zaznamenali pokles obratu o 70 procent oproti loňsku a pokles návštěvnosti o 70 procent. Čísla jsou bohužel alarmující a vypadá to, že první dny či týdny budou podobné. Jedna z překážek za poslední dva týdny bylo, že si zákazník nemohl zboží vyzkoušet. Ode dneška se může v prodejnách oblečení zkoušet, ale jelikož to zákazníci stále moc neví, tak nízká návštěvnost stále trvá," uvedl manažer značky Pietro Filipi Ladislav Pštros.

U vstupů do obchodních center a také do každé prodejny je k dispozici dezinfekce na ruce. Prodejci upozorňují na její využívání a dodržování dvoumetrových odstupů. Využívají k tomu interní rozhlas, plakáty a samolepky na podlaze.

Většina prodejen v obchodních centrech byla kvůli zamezení šíření koronaviru od 14. března uzavřená. Mimo provoz i nadále musela zůstat stravovací zařízení v nich. Znovu otevřít budou moci od 25. května.

Loading...

Diskuze: V obchodních centrech nejvíce lákaly obchody s obuví či kosmetikou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky