Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Twitter používal kontakty uživatelů k cílené reklamě, společnost se omluvila

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Americká společnost Twitter provozující stejnojmennou sociální síť se omluvila za "neúmyslné" používání e-mailů a telefonních čísel, které uživatelé poskytli z bezpečnostních důvodů, k cílené reklamě. Společnost nedokáže s jistotou říct, kolik kontaktů bylo takto zneužito. Zpravodajský server dnes BBC napsal, že problém se patrně týká klientů po celém světě.

Společnost se věcí začala zabývat 17. září. V úterý oznámila, že už "nepoužívá telefonní čísla a e-maily shromážděné z bezpečnostních důvodů pro reklamu". Platformu twitter každodenně používá 139 milionů uživatelů, uvedla společnost.

Twitter podobně jako další sociální sítě nabízí inzerentům, aby své vlastní databáze porovnaly s kontakty, které twitteru poskytli jeho uživatelé. Taková praxe umožňuje cílenou reklamu navrženou tak, aby oslovila uživatele, který už danou značku nebo produkt zná.

V úterním prohlášení Twitter uvedl, že inzerenti svá data porovnávali s kontakty, které uživatelé sociální síti poskytli pouze za účelem zabezpečení účtu při dvoustupňovém ověřování.

Témata:  Twitter sociální sítě

Související

Aktuálně se děje

7. května 2025 14:38

2. května 2025 9:42

29. dubna 2025 9:34

Hypotéka bez vlastních úspor: Jak dnes financovat 100 % ceny nemovitosti

Vlastní bydlení se stává luxusem. Ceny nemovitostí lámou rekordy a většina domácností nedosáhne na potřebnou hotovost pro vstup do hypotéky. Přestože banky dříve nabízely 100% financování, dnes od žadatelů vyžadují podíl z vlastních zdrojů. Oficiální důvody jsou jasné -  snižování rizika. Neoficiálně? Klienti si musí najít alternativní cesty, jak chybějící desítky či stovky tisíc pokrýt.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy