Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Testy na covid nejsou součástí předoperačních vyšetření

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Testování na koronavirus už není vzhledem k současné epidemiologické situaci nezbytnou součástí předoperačního vyšetření všech pacientů. Od 8. června také končí povinné testování zaměstnanců sociálních služeb rychlotesty. ČTK o tom dnes informovala mluvčí ministerstva zdravotnictví Jitka Nováčková.

Testování bezpříznakových pacientů je před zahájením zdravotní péče doporučeno pouze, pokud pacient přichází z rizikové oblasti nebo pokud se jedná o člověka s klinicky závažnými rizikovými faktory, které by mohly v případě rozvoje nemoci covid-19 nepříznivě ovlivnit léčbu. Upravena jsou rovněž pravidla pro ukončení karantény. Nově bude v takovém případě prováděn jen PCR test, tedy výtěr z nosohltanu. Je také potřeba, aby pacient neměl klinické známky onemocnění.

"Vzhledem ke stávající epidemiologické situaci ministerstvo zdravotnictví doporučuje přechod od plošného vyšetřování k cílenému vyšetřování v ohniscích nákazy," dodala mluvčí.

Aktuálně je v Česku 2359 lidí nakažených koronavirem. Poměr nakažených k počtu testů ve čtvrtek dosáhl 1,23 procenta, ve středu činil 1,57 procenta, v úterý procento. Denní přírůstky nakažených v ČR se celý květen držely až na výjimky pod osmi desítkami, na přelomu května a června se dostaly na tři desítky denně. Tento týden nakažených postupně ale přibývalo až do středečních 74 nových případů.

Témata:  Koronavirus COVID-19,  nemocnice,  operace,  zdravotnictví

Aktuálně se děje

22. září 2026 17:07

EET se vrací, s ní i školkovné a studentská sleva. Restaurace čeká nižší DPH

Návrat elektronické evidence tržeb od ledna příštího roku není jedinou změnou, kterou nově schválený zákon přinese. Daňový balíček spojený s EET 2.0 obnovuje školkovné a studentskou slevu na dani, snižuje DPH u nealkoholických nápojů podávaných v gastronomii, osvobozuje část spropitného zaměstnanců od daní a odvodů a vrací daňové zvýhodnění tichého vína poskytovaného jako firemní dar. Nová pravidla začnou platit od 1. ledna 2027.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy