Přes omezení většina prodejců umožňuje reklamaci či vrácení zboží

Přes současná vládní nařízení, kdy mohou fungovat jen vybrané obchody a například hypermarkety nesmějí některý sortiment nabízet, většina prodejců umožňuje reklamace, vrácení, případně výměnu dříve zakoupeného zboží. Reklamovat nebo vrátit výrobky umožňují i některé obchodní sítě, které nemají ze zákazu maloobchodního prodeje výjimku a své prodejny přeměnily na výdejny. Vyplývá to ze zjištění a ankety ČTK mezi obchodníky.

Ilustrační fotografie
reklama

V Globusu lze reklamaci nebo výměnu zboží vyřídit na informacích. "Nad rámec zákonné povinnosti vše, co zákazníci koupili, až na specifické výjimky jako jsou CD, PC hry, šperky, metrové zboží, spodní prádlo či plavky, mohou bez vysvětlení do 30 dnů i vrátit. Je k tomu potřeba pouze pokladní doklad a zakoupené zboží v originálním nepoškozeném obalu," uvedla mluvčí společnosti Lutfia Volfová. Výměna je podle ní posuzována individuálně. Z důvodu dalšího zkoušení Globus nemění obuv a oblečení a umožňuje vracení peněz zákazníkům.

Vrátit a reklamovat zboží je možné také v prodejnách Lidl. "Vrácení zboží je přitom s platnou účtenkou či naší mobilní aplikací Lidl Plus možné až do 90 dnů od nákupu," řekl mluvčí řetězce Tomáš Myler.

Výměny a reklamace je možné vyřídit také v prodejnách Tesco. Případný nevhodný dárek mohou podle mluvčího společnosti Václava Koukolíčka zákazníci přinést do kteréhokoliv obchodu Tesco v ČR. Výrobek nesmí být použitý a musí k němu být účtenka. Visačku nesmějí lidé přestříhávat, s nákupním dokladem by měli uchovávat také záruční list.

"Výjimku tvoří úhrada nákupu Tesco poukázkou, dárkovými nebo sociálními poukázkami stravovacích společností. V těchto případech nelze záruku vrácení peněz uplatnit," upozornil Koukolíček. Tesco i nyní umožňuje výměnu oděvů, podle Koukolíčka by s ní ale lidé měli raději vyčkat, až bude možné jejich zkoušení.

Obchody Albert mají zboží, které je momentálně zakázáno prodávat, zablokované na pokladnách, proto není možná ani jeho reklamace, uvedl ředitel komunikace prodejen Albert Jiří Mareček. Reklamační lhůta bude podle něj prodloužena o délku trvání zákazu.

Prodejny na výdejny přeměnila například síť Sportisimo. Podle informací na webu řetězce je v nich možné vracet a reklamovat zboží i vyzvedávat vyřízené reklamace. Okamžitou výměnu výrobků personál provést nemůže. Členové klubu Sportisimo, kteří si koupili zboží mezi 1. říjnem a 23. prosincem, mají čas na jeho vrácení do 31. ledna. Tato lhůta se vztahuje i na všechny zákazníky, kteří nákup uskutečnili od 24. prosince.

Další prodejce sportovního vybavení Decathlon na svém webu deklaruje 90 dní na vrácení po otevření prodejen.

Síť Electro World prodloužila lhůtu na vrácení do konce ledna. Vztahuje se na veškeré zboží zakoupené od 22. října.

Pro Českou republiku nyní platí opatření nejpřísnějšího pátého stupně pohotovosti systému PES. Otevřené mohou být potraviny, lékárny, drogerie, optiky, květinářství či galanterie. V hypermarketech či supermarketech lidé nekoupí například elektroniku, hračky nebo oblečení. Opatření zatím platí do 10. ledna.

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky