Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Objem schválených žádostí v COVID nájemné přesáhl miliardu korun

CZK
CZK
Foto: INCORP images

Objem schválených žádostí v programu COVID nájemné přesáhl po téměř tříměsíčním fungování miliardu korun. Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO), pod které dotační program spadá, v něm k dnešnímu ránu eviduje 17.290 žádostí v různém stadiu rozpracování za zhruba 2,4 miliardy korun.

ČTK to dnes sdělila mluvčí MPO Štěpánka Filipová. Vláda na program vyčlenila pět miliard korun. Příjem žádostí skončí příští týden ve středu.

Ministerstvo podle Filipové k dnešnímu ránu schválilo 8459 žádostí za přibližně 1,2 miliardy korun. Na konečné schválení čeká dalších asi 2700 žádostí za 413 milionů korun, k dopracování jich MPO vrátilo 553 za zhruba 87,8 milionu korun. Rozpracovaných je v systému 5574 žádostí za 715,8 milionu korun. Počet zamítnutých žádostí se za poslední dva týdny nezměnil, zamítnuté zůstávají tři žádosti za 1,2 milionu korun.

Zájemci o dotaci se musejí registrovat v on-line informačním systému na webu MPO. Příjem žádostí byl zahájen 26. června, žádosti je možné podávat do 30. září. Ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček (za ANO) před spuštěním programu uvedl, že očekává zájem až 150.000 podnikatelů.

Program COVID nájemné je určen podnikatelům, kteří museli kvůli vládním opatřením proti šíření koronaviru zavřít nebo omezit provoz. Stát jim na nájem za duben, květen a červen přispěje 50 procent. Podmínkou je, že majitel nájemné o 30 procent sníží a nájemce doplatí pětinu. Maximální výše podpory je deset milionů korun. Podpora se vztahuje na nájemní smlouvy uzavřené před 12. březnem. Program nemohou využít podnikatelé, kterým prostor pronajímá spřízněná osoba.

Témata:  Ministerstvo průmyslu a obchodu ekonomika program COVID

Související

Aktuálně se děje

2. října 2025 17:10

Podvodníci cíleně lákají na doplňky stravy: Jak se bránit

S příchodem podzimu roste zájem o posílení imunity a s ním i prodej vitamínů a nejrůznějších doplňků stravy. V této době se také zvyšuje aktivita internetových podvodníků, kteří se snaží vydělat na obavách spotřebitelů o zdraví. Podvodníci často využívají zdánlivě atraktivní nabídky na sociálních sítích, v reklamách či na neznámých internetových stránkách. Jak poznat podvod a co dělat, pokud vám podezřelý produkt dorazí domů?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy