Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Hyundai svolává 82 000 elektroaut. Hrozí vznik požáru

Hyundai
Hyundai
Foto: Pixabay

Jihokorejská automobilka Hyundai Motor Co. vymění bateriové systémy v přibližně 82.000 elektrických vozech po celém světě kvůli riziku požáru. Závada bude automobilku spolu s dřívějším svoláním stát odhadem 900 milionů USD (19 miliard Kč), napsala agentura Reuters.

Většinu svolávaných vozů tvoří nejprodávanější elektromobil Kona EV. Ten již automobilka svolala ke kontrole v říjnu kvůli aktualizaci softwaru po sérii požárů. V lednu však jeden z těchto vozů začal hořet a jihokorejské úřady začaly vyšetřovat, zda první svolání bylo odpovídající.

Kromě 76.000 vozů Kona se kontrola týká také některých modelů Ioniq a Elec City.

Podle ministerstva dopravy bylo hlášeno u vozů Kona 15 požárů. Z toho 11 v Jižní Koreji, dva v Kanadě a po jednou ve Finsku a Rakousku.

Hyundai v prohlášení uvedl, že celkové náklady na svolání odhaduje na jeden bilion wonů (19 miliardy Kč). Z toho první svolání ho stálo asi 38,9 miliardy wonů.

Výrobce baterií LG Energy Solution v prohlášení uvedl, že Hyundai nesprávně použil návrh na logiku rychlého nabíjení v systému správy baterií a bateriové články by neměly být považovány za přímou příčinu vzniku požáru.

Témata:  Hyundai elektromobily

Související

Aktuálně se děje

4. prosince 2025 10:58

28. listopadu 2025 13:23

24. listopadu 2025 17:55

13. listopadu 2025 23:14

Reklamace v autoservisu: Jak postupovat, když servis udělá chybu

Příchod zimy znamená mnoho radostí i starostí, těšení se na Vánoce, ale i shon spojený s koncem roku. S klesající teplotou a zvyšující se pravděpodobností sněhové pokrývky je ale také důležité nezapomenout na naše auta. Tak schválně, už jste byli vyměnit letní pneumatiky za zimní? Nebo vás dokonce čeká větší údržba auta před začátkem zimy? Ačkoliv bychom vám přáli, aby vše proběhlo hladce, je možné, že se v souvislosti se servisem automobilu vyskytnou komplikace. Nedotažená pneumatika, poškrábaný lak v důsledku manipulace s autem během servisu, špatně provedená oprava. Kdo je za tyto problémy zodpovědný, jak je správně řešit a dostat se k náhradě?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy