Ford přehodnocuje svou strategii v oblasti elektromobilů a mění přístup k výrobě elektrických SUV a užitkových vozidel. Automobilka se zaměřuje na ziskovost, což vede k rušení některých elektrických modelů a zdržení uvedení dalších, přičemž klade důraz na hybridní technologie. Jak upozornil server EuroZprávy.cz.
Ford zrušil projekt velkého elektrického SUV, do kterého investoval 1,9 miliardy USD, a místo něj se zaměřuje na nový středně velký elektrický pick-up, jenž bude vyroben v USA v roce 2026. Nový přístup automobilky klade důraz na elektrické komerční dodávky, pick-upy s levnějšími bateriemi a hybridní technologie. Generální ředitel Ford Motor Company Jim Farley uvedl, že automobilka plánuje přizpůsobit svou nabídku podle potřeb zákazníků a firem, s cílem nabídnout širokou škálu elektrifikovaných pohonných možností. Uvedl to web Drive.
Ford sníží podíl výdajů na elektrickou technologii z 40 % na 30 % ročních kapitálových výdajů. Nová generace elektrického F-150 se odloží o 18 měsíců na rok 2027, kdy budou představeny i další dva elektrické pick-upy, včetně prvního elektrického Fordu Ranger. Zrušené třířadé elektrické SUV nahradí hybridní model, zatímco modely F-Series Super Duty pravděpodobně dostanou hybridní technologii. Plug-in hybridní Ford Ranger bude v Austrálii uveden v roce 2025. Výrobní zařízení určené pro SUV nyní zvyšuje produkci ziskovějších nákladních vozidel řady F s pohonem V8 Super Duty.
Americká automobilka nabízí elektrické sedmimístné SUV Explorer a středně velké elektrické SUV Ford Capri, které jsou však k dispozici pouze v Evropě. Například ale na australském trhu bude na konci roku představeno elektrické městské SUV Puma E-Gen.
Nová strategie Fordu zahrnuje plán na vývoj cenově dostupného elektrického modelu za 35 000 USD, který má být uveden na trh v roce 2026. Tento levnější elektrický Ford se připojí k plánovaným užitkovým elektromobilům, včetně dodávky E-Transit, SUV Mustang Mach-E a dalších elektrických SUV, a posílí globální elektrické portfolio značky.
FMC se zaměří na technologii baterií, což povede ke snížení výrobních nákladů a delšímu dojezdu u svých elektrických modelů. Jak uvedl generální ředitel Jim Farley, klíčem k úspěchu dostupných elektrických vozidel je konkurenceschopná cena baterií. Část výroby baterií pro Mustang Mach-E se v roce 2025 přesune z Polska do Michiganu, kde bude mít nárok na daňové úlevy podle amerického zákona o snižování inflace. Rovněž se zahájí výroba bateriových článků v Tennessee pro novou elektrickou dodávku a výroba lithium-železofosfátu (LFP), který zvyšuje dojezd, začne v roce 2026.
Byly firmou oznámeny ztráty ve výši 1,3 miliardy USD na elektromobilech za první čtvrtletí roku 2024, což odpovídá ztrátě 130 000 USD na každém prodaném elektromobilu. Tento deficit byl způsoben ztrátami v roce 2023, kdy automobilka zastavila výrobu elektrických modelů jako F-150 Lightning a Mustang Mach-E.
V červenci 2024 Ford opustil plán na úplně elektrickou řadu do roku 2030 a zvažuje zvýšení prodeje vozidel s vnitřním spalováním ve Spojeném království, aby se vyhnul sankcím za nesplnění kvót prodeje elektrických vozidel. Tento krok reflektuje širší trend mezi automobilkami, včetně Volkswagen a Mercedes-Benz, které přehodnocují své plány na elektromobily kvůli měnící se legislativě a trhu.
Témata: elektromobily, Ford
Související
18. října 2024 10:57
4. října 2024 12:32
12. září 2024 10:37
20. srpna 2024 15:05
14. srpna 2024 16:24