V Ostravě byla v pondělí otevřena tříkilometrová vlaková trať, která jede do stanice jménem Mošnov Ostrava Airport, tedy na ostravské letiště. Hejtman moravskoslezského kraje si projekt pochvaluje. Podle Svobodných jde ale o zbytečný výdaj, který zaplatí všichni občané.
Martin Rumler ze Strany svobodných občanů si myslí, že trať je zbytečná. „Půl miliardy korun stála tříkilometrová vlaková trať na ostravské letiště. Na letiště, které zeje prázdnotou a odbaví průměrně 700 cestujících denně. Neexistuje snad lepší příklad nesmyslného a neefektivního utrácení veřejných peněz a sociálního inženýrství," domnívá se politik.
Představitelé kraje podle něj sami přiznali, že nebýt evropských dotací, projekt by nevznikl. „Podle nich zřejmě peníze na dotace nejsou skutečné peníze, které někdo musel vydělat a pak je odevzdat státu, ten je vzal a poslal do Bruselu," zlobí se Rumler, podle kterého finance padly na „bláznivý pomník na kolejích".
„Podle milovníků dotací, kteří řídí ostravské letiště, mělo touto dobou projít terminály ročně asi milion cestujících. Tak si to před lety naplánovali a schválili krajští politici v plánu rozvoje letiště. Skutečnost? Čtvrtina," nechápe význam trati politik, podle kterého teď pro tuto hrstku bude každý rok vydávat krajský úřad několik milionů na dotacích ztrátové tratě.
To ale podle moravskoslezského hejtmana není úplně pravda. „Hlavními cestujícími budou pracovníci mošnovské průmyslové zóny. Doprava cestujících na letiště a z letiště je přidanou hodnotou, třešničkou na dortu," řekl hejtman Miroslav Novák pro Českou televizi. V zóně podle něj dnes pracují čtyři tisíce lidí, po dokončení rozestavěných závodů jich má být pět tisíc. V případě, že podniky zaplní celou průmyslovou zónu, by zde mělo pracovat dokonce deset tisíc lidí.
Témata: vlaky, dotace z EU, Ostrava
Související
15. srpna 2023 13:03
2. září 2022 9:46
13. prosince 2020 10:01
2. listopadu 2020 11:45
13. října 2020 11:06
20. května 2020 11:07