Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Všichni občas lžeme. Jak vypadá profesionální manipulátor a lhář?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Všichni občas lžeme, jak ale poznat profesionálního manipulátora? Zaměřte se na typologii jeho obličeje, mimiku a řeč těla a odhalte tak notorického lháře, který s vámi manipuluje.

Odbornice na analýzu neverbální komunikace tvrdí, že lháře můžeme poznat podle znaků v jeho obličeji. Charakteristickým rysem jsou vodorovné vrásky na čele a silnější středová čára mezi očními víčky.

Chronický lhář má lomené obočí většinou směrem ke konci, užší oči, úzké rty a dlouhý ostrý nos s malými úzkými dírkami. Tak podle ní typicky vypadají lidé s nekalými úmysly a talentem pro lhaní a manipulaci.

Důležitá je ale i mimika a řeč těla. Někteří lháři to ale dobře vědí a například se nevyhýbají očnímu kontaktu. Jejich pohled je naopak silný a pronikavý. Profesionální lhář totiž vědomě oční kontakt fixuje.

Nevědomý lhář dělá pravý opak . Kromě již jmenovaných znaků se očnímu kontaktu s vámi vyhýbá, otáčí hlavou a většinou se mu mohou při nějakém tom lhaní i potit ruce.

Dokázáno však je, že při jakémkoliv klamání se zrychlí dýchání nebo tep. Proto si musíte všímat celé řady příznaků. Nevědomý "Každý člověk lže - denně v průměru až pětkrát - a kdo říká, že nelže, ten lže, " dodala odbornice .

Témata:  podvod lidé

Související

Aktuálně se děje

4. prosince 2025 10:58

28. listopadu 2025 13:23

24. listopadu 2025 17:55

13. listopadu 2025 23:14

Reklamace v autoservisu: Jak postupovat, když servis udělá chybu

Příchod zimy znamená mnoho radostí i starostí, těšení se na Vánoce, ale i shon spojený s koncem roku. S klesající teplotou a zvyšující se pravděpodobností sněhové pokrývky je ale také důležité nezapomenout na naše auta. Tak schválně, už jste byli vyměnit letní pneumatiky za zimní? Nebo vás dokonce čeká větší údržba auta před začátkem zimy? Ačkoliv bychom vám přáli, aby vše proběhlo hladce, je možné, že se v souvislosti se servisem automobilu vyskytnou komplikace. Nedotažená pneumatika, poškrábaný lak v důsledku manipulace s autem během servisu, špatně provedená oprava. Kdo je za tyto problémy zodpovědný, jak je správně řešit a dostat se k náhradě?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy