Jak efektivně ušetřit na marketingu a chodu firmy

PR článek - Každý majitel firmy uvažuje především o tom, co všechno by měl udělat pro generování maximálního zisku s minimálními výdaji. Na první pohled se jedná o logickou záležitost, nicméně šetření a maximalizace zisku spolu úplně nekorespondují.

Počet osob v registru SOLUS klesl. Češi splácení půjček nepodceňují
reklama

Přesto je možné v mnohých ohledech přinést do firemní kasy další peníze navíc. Jak tedy šetřit na marketingu i chodu samotné společnosti? Celkem 5 zajímavých tipů vám přinášíme právě v tomto článku. Třeba se některým inspirujete a nějakou tu korunu ušetříte…

Efektivní reklama na internetu

Právě reklama bývá často jedním z největších výdajů. Bohužel je ale nezbytnou součástí marketingu, a pokud se s ní nepracuje správně, výrobky či služby nemohou jít zákonitě na odbyt. Nejefektivnější reklama je v současné době pochopitelně na internetu Online prostředí je z hlediska návštěvnosti ideálním prostorem pro propagaci čehokoli. Jen je dobré vědět, do jaké reklamy investovat. Tu nejznámější představuje zřejmě PPC reklama. Jde o reklamní systémy nejvyšších vyhledávačů. Tady si zaplatíte určitou částku, vytvoříte reklamní kampaň a platit budete pouze za prokliky na vaše internetové stránky. Efektivita je tak zaručena. Určitě stojí také za to využít reklamu na Facebooku. Ta je také cenové výhodná a můžete si přesně stanovit rozpočet zahrnující počet zobrazení jednotlivých reklamních boxů. Zapomenout nelze ani na reklamní články v různých online médiích. Jejich ceny se také nemusí vyšplhat nikterak vysoko.

Telemarketing

I tato cesta může vést k cíli. Komunikace po telefonu je nesmírně důležitá. Jestliže máte ve firmě nepřetržitou telefonickou podporu týkající se vašich služeb či výrobků, máte vyhráno. Odběratelé ji jistě ocení. Vyzkoušet telemarketing se zkrátka vyplatí. Výborné jsou mimo jiné ale také formuláře přímo na webu, kde si lze napsat rychlou otázku a získat expresní odpověď. Cenově toto řešení vyjde mnohem levněji.

Nákup levného kancelářského vybavení

Zkuste si udělat malou revizi nákupu kancelářských potřeb. Není nic jednoduššího. Prostě se jenom podívejte, za kolik peněz takovéto vybavení nakupujete. Jestliže budete používat levné tonery, tiskárny, výpočetní techniku a další vybavení, pak se můžete dostat na minimální pořizovací částky. Na trhu existuje spousta různých především internetových obchodů, které dokážou tento sortiment prodávat za velmi solidní ceny. Jako firmě vám navíc umí poskytnout množstevní slevy. V každém případě se také zaměřte na servis takovýchto zařízení. I jeho cena pro vás musí být jednoznačně rozhodující.

Virtuální sídlo

Velmi výhodné je také pořízení virtuálního sídla společnosti. Proč ho mít? Hlavně z pohledu maximální prestiže. Pořídit si jej můžete třeba v Praze, Brně, nebo v jiných velkých městech. Aktuálně nabízí lukrativní virtuální sídlo Bratislava, a to v mnoha administrativních komplexech. V onom virtuálním sídle fakticky nemusíte vůbec být, nicméně veškerá pošta se tady přijímá a získáte samozřejmě i základní administrativní služby. Mohou tady být kopírovány nejrůznější materiály, k dispozici máte i základní IT vybavení. Bez problémů tak lze řešit jakékoli pracovní úkony. Pokud zrovna přijedete do konkrétní budovy, k dispozici vám dají také jednací místnost a prostory pro realizaci nejrůznějších schůzek a meetingů.

Spolehlivý a dobře fungující kolektiv lidí

Můžete koupit obchodní váhy za zlomek ceny, ušetřit na kancelářském vybavení, nicméně na svých zaměstnancích byste tak činit neměli. Jsou to právě oni, kteří fakticky generují zisky vaší společnosti. Určitě se vyplatí shánět kvalitní školení a také pochopitelně organizovat nejrůznější teambuildingové aktivity.

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky