Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kuriozita: čím větší horko, tím více žádostí o půjčku

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Když je venku jako na poušti, lidé doma žhaví Internet a poptávají finanční služby. Když naopak teploty poklesnou, ochladí se i zájem o půjčky. K tak kurióznímu závěru dospěla aktuální studie společnosti ACEMA Credit, nejvýznamnějšího poskytovatele zajištěných úvěrů na českém trhu.

„Když jsme proložili meteorologická data s množstvím online žádostí o úvěr, až mě překvapilo, jak věrně se křivky doprovázejí. Při teplotách nad 30 stupňů vystřelil denní počet poptávek až k hranici 200. Rekordních 246 vyplněných formulářů nám přišlo 6. srpna, kdy průměrná teplota činila 36 °C. Při ochlazení k 20 °C jsme se naopak pohybovali kolem 100 žádostí denně i níže,“ říká Petr Šíma, marketingový ředitel společnosti ACEMA.

Jak si vysvětlit tento kuriózní trend? Třeba tím, že krásné počasí vzbuzuje v lidech dobrou náladu a s ní z pravidla roste i chuť investovat do domácnosti. A nebo prostě tím, že lidé už dnes před horkem neutíkají na koupaliště, ale čím dál častěji do klimatizovaných místností s počítačem. Je přitom pozoruhodné, že touha utrácet se týká jen významnějších a dlouhodobějších investic. Vždyť internetové obchody nedávno hlásily, že v horku jim klesají tržby, zatímco za deště naopak stoupají.

Typická žádost o úvěr: v pondělí dopoledne, muž ve znamení berana

Studie společnosti ACEMA Credit odkryla i řadu dalších zajímavých souvislostí. Zatímco dlouhodobý průměr požadovaného úvěru je 450 000 Kč, přes prázdniny stoupl až na 586 000 Kč. Analytici dále zkoumali například četnost žádostí v závislosti na dnech v týdnu, denní době či dokonce znamení zvěrokruhu žadatele.

„Nejčastěji lidé žádají o úvěr v pondělí mezi 9–10 hodinou, žádosti posílají o něco častěji muži a nejfrekventovanější znamení je beran. To by v celku odpovídalo jeho charakteristice – horoskopy popisují muže ve znamení berana jako energického člověka plného inspirace a dobrých nápadů, který má touhu a motivaci se prosadit,“ směje se Petr Šíma.

Společnost ACEMA Credit si buduje pozici lídra nebankovního trhu již více než 15 let. V roce 2012 ještě více posílila vstupem zahraničního investora a dostala nový název ACEMA Credit Czech, a.s. S novou vizáží je spojená i výrazně pozitivní změna v oblasti služeb klientům. Společnost upravila své produkty tak, aby byly ještě přístupnější a atraktivnější pro daleko širší okruh žadatelů o úvěr.

Témata:  půjčky ekonomika

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy