Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Prodejce letenek Kiwi poskytne za zrušené lety kredity na dva roky

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Prodejce letenek, společnost Kiwi.com, vyčlení 60 milionů korun z vlastních zdrojů, aby po mnoha měsících čekání vrátila svým zákazníkům peníze za lety zrušené kvůli pandemii covidu-19. Lidé však nedostanou peníze přímo, ale jako kredit na nákup libovolné letenky s platností na dva roky. Firma, jež sídlí v Brně, to uvedla v tiskové zprávě. Podle jejího ředitele Olivera Dlouhého se k tomuto kroku firma rozhodla proto, že se zlepšuje situace na trhu. Zároveň uvedl, že od některých aerolinií nebude možné již peníze získat zpět.

„Dopady pandemie na cestovní průmysl a naše zákazníky hluboce zasáhly Kiwi.com i mě. Tok refundací od aerolinek byl naprostým chaosem a ačkoliv může být těžké zvenku porozumět situaci, ve které jsme se přes značné komplikace snažili tyto refundace vymoci, dělali jsme a stále děláme vše, co je v našich silách, abychom dostali zpět k zákazníkům, co jim náleží. Ne vždy je to ale možné,“ řekl Dlouhý.

Podle dat, které má firma k dispozici, důvěra v cestování stoupá a zákazníci se vracejí. Na vrcholu pandemie bylo zrušeno 97 procent letů, loni v létě 32 procent a letos v létě čtyři procenta.

Loni v prosinci také firma čerpala půjčku zhruba 1,2 miliardy korun krytou programem Covid plus garantovanou státní úvěrovou pojišťovnou EGAP. Proti tomu vystoupila konkurence, které se nelíbilo, že půjčku získává firma většinově vlastněná americkým fondem General Atlantic.

Společnost založili v roce 2012 Oliver Dlouhý a Jozefe Képesi. Přeprodávala letenky různých, i nespolupracujících aerolinií. V současnosti kombinuje lety a pozemní přepravu více než 800 přepravců. Na Kiwi.com se denně odehraje přes 100 milionů vyhledávání. Firma celosvětově zaměstnává 2000 lidí.

Témata:  Cestování letectví letiště

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 15:53

29. července 2025 12:43

Podvod na první pohled nepoznáte. Sociální sítě se hemží falešnými nabídkami známých značek

Ležíte večer v posteli a bezmyšlenkovitě projíždíte sociální sítě. Najednou se objeví nabídka, která vypadá jako splněný sen. Zboží, po kterém už dlouho pokukujete, za zlomek ceny, a navíc od známého prodejce. Nemůžete uvěřit, že právě vám se poštěstilo narazit na tak výhodnou akci. Rychle klikáte a začínáte vyplňovat údaje, které vás dělí od skvělého nákupu. Jedná se ale ve skutečnosti o výhodný nákup, nebo jste právě naletěli podvodníkovi?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

DCC promění pohodlnou platbu v drahou chybu

Platíte v zahraničí kartou a v tu se objeví nabídka – česká, nebo evropská vlaječka? Při pohledu na bílý a červený pruh, mezi něž je vsunut žerďový modrý klín, se ve vás vzedme hrdost a na terminálu neomylně volíte národní chloubu.  Při pohledu do internetového bankovnictví však následně zjišťujete, že jste za nákupy během dovolené zaplatili více, než jste plánovali.