S příchodem teplého počasí začíná i sezona zmrzliny. Na zákazníky čeká řada nových příchutí oblíbených značek, na své si přijdou i vyznavači zdravého životního stylu, protože i v případě zmrzlin se snaží výrobci nabízet ty s méně kaloriemi. Zároveň roste obliba sorbetů. Nejoblíbenější jsou zmrzliny s vanilkovou, jahodovou a čokoládovou příchutí.
Stejně jako v případě běžných potravin, platí i u zmrzlin, že zákazník daleko více sleduje složení a čte etikety. „Zákazník si rád připlatí za kvalitu a skvělou chuť, roste zájem o prémiové značky zmrzliny jako je např. Tesco finest, Ben and Jerry’s nebo Haagen dazs,“ potvrzuje Petra Vavro, nákupčí zmrzliny společnosti Tesco.
Na měnící se trendy a chutě zákazníků se snaží reagovat výrobci i obchodníci. „Pro letošní sezonu se zaměřujeme především na multipacky, protože to je budoucnost z hlediska rodinných nákupů,“ vysvětluje Petra Vavro. Na zákazníky tak čekají nové příchutě nejoblíbenějších zmrzlin.
I v případě zmrzlin se zákazníci snaží řídit zdravým životním stylem a hlídat si kalorie. „Trendem jsou zdravé zmrzliny s méně kaloriemi, sorbety a proteinová zmrzlina,“ říká Petra Vavro. Co se příchutí týká, tak stále vedou vanilková, jahodová a čokoládová.
Výběr a preference zákazníků se mění i v průběhu roku. Nanuky jsou převážně záležitostí letní sezony, kdy se jedná o impulsivní nákup na pokladně. Naopak v zimním období se více prodávají vaničky a rodinná balení. Při samotné výběru hraje stále podstatnou roli i akční nabídka, až následně se pak zákazník rozhoduje, jakou příchuť si zvolí.
Témata: zmrzlina
Související
18. srpna 2023 11:53
5. června 2022 20:01
21. června 2021 11:22
10. dubna 2020 11:55
18. července 2016 10:07
15. července 2016 16:13