Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Sezona zmrzliny je tady. Jaké budou trendy?

Ilustrační fotografe
Ilustrační fotografe
Foto: Pixabay

S příchodem teplého počasí začíná i sezona zmrzliny. Na zákazníky čeká řada nových příchutí oblíbených značek, na své si přijdou i vyznavači zdravého životního stylu, protože i v případě zmrzlin se snaží výrobci nabízet ty s méně kaloriemi. Zároveň roste obliba sorbetů. Nejoblíbenější jsou zmrzliny s vanilkovou, jahodovou a čokoládovou příchutí.

Stejně jako v případě běžných potravin, platí i u zmrzlin, že zákazník daleko více sleduje složení a čte etikety. „Zákazník si rád připlatí za kvalitu a skvělou chuť, roste zájem o prémiové značky zmrzliny jako je např. Tesco finest, Ben and Jerry’s nebo Haagen dazs,“ potvrzuje Petra Vavro, nákupčí zmrzliny společnosti Tesco.

Na měnící se trendy a chutě zákazníků se snaží reagovat výrobci i obchodníci.  „Pro letošní sezonu se zaměřujeme především na multipacky, protože to je budoucnost z hlediska rodinných nákupů,“ vysvětluje Petra Vavro. Na zákazníky tak čekají nové příchutě nejoblíbenějších zmrzlin.

I v případě zmrzlin se zákazníci snaží řídit zdravým životním stylem a hlídat si kalorie. „Trendem jsou zdravé zmrzliny s méně kaloriemi, sorbety a proteinová zmrzlina,“ říká Petra Vavro. Co se příchutí týká, tak stále vedou vanilková, jahodová a čokoládová.

Výběr a preference zákazníků se mění i v průběhu roku. Nanuky jsou převážně záležitostí letní sezony, kdy se jedná o impulsivní nákup na pokladně. Naopak v zimním období se více prodávají vaničky a rodinná balení. Při samotné výběru hraje stále podstatnou roli i akční nabídka, až následně se pak zákazník rozhoduje, jakou příchuť si zvolí.

Témata:  zmrzlina

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

15. září 2025 11:42

Akcie Google trhají rekordy: soud potvrdil, že Chrome a Android zůstávají v rukou firmy

V roce 2023 započal ostře sledovaný soudní spor mezi Googlem a americkým ministerstvem spravedlnosti (DOJ), které požadovalo bezprecedentní opatření. Ve hře byl dokonce nucený prodej vlajkového prohlížeče Chrome, který je nenahraditelným pilířem online ekosystému. Pro Alphabet by to znamenalo zásah do obchodního modelu a reálné ohrožení dominantního postavení. Během 2. zářijového dne však přišel moment, který mnozí na Wall Street označují za přelomový.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy