Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

S pivem, párkem nebo zmrzlinou musí lidé odejít alespoň deset metrů od okénka

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Při koupi piva, zmrzliny či párku v okénku na ulici mohou lidé občerstvení zkonzumovat v okolí výdejního okénka, musí od něj ale odejít alespoň deset metrů stranou. Zároveň musí dodržovat vzdálenost alespoň dva metry od ostatních konzumujících.

Vyplývá to ze stanoviska náměstka ministra zdravotnictví Romana Prymuly, o kterém dnes informoval premiér Andrej Babiš (ANO).

Kvůli nařízení, kterým se vláda snaží bojovat s šířením nového koronaviru, nemohou lidé chodit do hospod a restaurací. Prodej jídla přes okno však možný je. "Tato forma by měla být využívána pouze pro potřeby nutného občerstvení," uvádí Prymula. V ostatních případech důrazně doporučuje konzumaci potravin v domácích či jiných prostorách splňujících odpovídající hygienické zásady.

Vládou vydaný zákaz přítomnosti veřejnosti v provozovnách stravovacích služeb se netýká kromě výdeje jídla okénkem také prodeje s sebou bez vstupu do provozovny. Restaurace také mohou jídlo rozvážet. Omezení neplatí pro provozovny, jež neslouží pro veřejnost, například zaměstnanecké stravování. Platí naopak i pro hospody, pivnice, bary, vinárny, kavárny či cukrárny.

Babiš vyzval ve čtvrtek lidi k tomu, aby o Velikonocích dodržovali pravidla a zůstali doma. Neměli by podle něj navštěvovat příbuzné, být v uzavřených prostorech s mnoha lidmi či chodit na koledu. Po svátcích vláda podle svého předsedy představí plán uvolňování opatření.

Témata:  pivo,  zmrzlina

Aktuálně se děje

22. září 2026 17:07

EET se vrací, s ní i školkovné a studentská sleva. Restaurace čeká nižší DPH

Návrat elektronické evidence tržeb od ledna příštího roku není jedinou změnou, kterou nově schválený zákon přinese. Daňový balíček spojený s EET 2.0 obnovuje školkovné a studentskou slevu na dani, snižuje DPH u nealkoholických nápojů podávaných v gastronomii, osvobozuje část spropitného zaměstnanců od daní a odvodů a vrací daňové zvýhodnění tichého vína poskytovaného jako firemní dar. Nová pravidla začnou platit od 1. ledna 2027.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy