Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Důchodci a stravování? Senioři si ničí zdraví špatným jídlem

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Každý třetí senior konzumuje více než jednou za měsíc prošlé potraviny. Poukazuje na to studie vedená na Katolické univerzitě Nejsvětějšího srdce při poliklinice Agostino Gemelli v Římě.

Jde nejčastěji o mléko a mléčné výrobky, ale často na jejich stole nechybějí ani pokrmy, které byly špatně zmrazeny. Spolu se špatnou hygienou a špatnou skladbou jídelníčku tak roste nebezpečí intoxikace, které se ještě zvyšuje v souvislosti s věkem konzumentů a s vysokými teplotami.

Vědci se zaměřili na 200 starých lidí, jejichž průměrný věk byl 74 let. Ze studie vyplynulo, že volba skladby jídelníčku našich dědečků a babiček nijak nevyniká rovnováhou a bezpečností, přestože je správná výživa považována za zásadní faktor pro udržení zdraví ve stáří a přestože je bezpečnosti potravin přikládána velká důležitost zejména u starých lidí. Ti jsou totiž mnohem zranitelnější a jsou mnohem více vystaveni nebezpečí oslabení obranyschopnosti organismu a vzniku chronických nemocí.

Zhruba každý třetí senior přiznal, že jeho strava není vyvážená, zvláště proto, že konzumuje příliš mnoho cukrů a tuků. Celých 40 procent sledovaných starých lidí nestuduje etikety na potravinách, aby zjistili nutriční složení výrobku.

Polovina dotázaných také uvedla, že potraviny před přípravou rozmrazuje při pokojové teplotě. Tím se senioři vystavují nebezpečí otravy, která může případně nastat z důvodu množení bakterií při okolní, poměrně vysoké teplotě.

Témata:  důchodci potraviny

Související

Aktuálně se děje

5. června 2026 16:48

IČO, Airbnb i Revolut pod lupou. Na co si dát pozor při daňové kontrole v roce 2026

Daňové kontroly u OSVČ a malých firem se v roce 2026 dál přesouvají k automatizované analýze dat a detailnějšímu sledování digitálních transakcí. Finanční správa se zaměřuje na IČO, auta v podnikání, home office, digitální ekonomiku i fintech služby jako Revolut, zejména tam, kde se mísí osobní a firemní finance.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy