Prazdroj vymění zdarma restauracím veškeré prošlé pivo za čerstvé

Plzeňský Prazdroj vymění zdarma restauracím a hospodám veškeré prošlé pivo za čerstvé a zlikviduje jej na vlastní náklady. Stejně to provedl na jaře. Zároveň jim poskytuje poradenství, jak získat prostředky z programů státní podpory. Pivovar dále odložil splatnost veškerých faktur až na období po koronaviru. ČTK to dnes řekl obchodní ředitel Prazdroje Tomáš Mráz. Odbyt sudového piva v hospodách se meziročně snížil na pět procent, prodej čepovaného piva z okénka nabízí asi 11 procent restaurací a hospod.

Ilustrační fotografie
reklama

"Ten, kdo nyní funguje, tak může generovat příjmy a za pivo zaplatí až poté, co se život dostane zpět do normálu," uvedl. Podle Mráze nemusejí mít lidé obavy, že by teď pivo v hospodách nemělo ty nejlepší parametry. Prazdroj totiž výrazně posílil prodeje menších balení sudů 15 a 30 litrů. Patnáctilitrové sudy se podílí na prodejích do hospod z jedné pětiny, zatímco běžně to jsou jen dvě procenta. Třicetilitrové sudy pak tvoří dvě pětiny prodejů, loni polovinu.

Prazdroj se podle Mráze snaží motivovat lidi, aby si chodili pro jídlo a pití, a tím pomohli provozovnám přežít. "Aktuálně například rozvážíme do otevřených podniků zdarma třetinkové lahve piva Excelent, aby je mohli hospodští dávat třeba k jídlu," řekl.

Prodej čepovaného piva z okénka nabízí podle aktuálních dat pivovaru asi 11 procent restaurací, do nichž dodává svá piva. Hospodští, kteří sudové pivo mají i nadále v nabídce, přitom prodají 45 procent toho, co v běžném provozu před rokem. Hospodám, které se snaží fungovat, to podle Mráze pomáhá zajistit aspoň část hotovosti, kterou nutně potřebují.

"Naše celkové prodeje sudového piva v hospodách se za první tři týdny, kdy musely být podniky uzavřené, snížily na pět procent ve srovnání se stejným obdobím loni," uvedl Mráz.

Pivovar už 14. října kvůli uzavření hospod uvedl, že utlumí stáčení piva do sudů a tanků a posílí výrobu baleného piva. Během jarní koronavirové krize se mu propadly prodeje zhruba o 40 procent; odbyt v restauracích a hospodách tvoří 40 procent celkového prodeje. Na jaře pivovar vyměňoval zdarma prošlé pivo, dodával do hospod dezinfekci a ochranné pomůcky. V létě nabídl hospodám několik aktivit pro zvýšení zájmu hostů. Na přelomu září a října pomáhal se zajištěním bezpečnosti hostů i personálu. Z odezvy hospodských je podle Mráze zřejmé, že nejvíc potřebují pomoci se zajištěním peněz od státu na pokrytí fixních nákladů.

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky