Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kvůli koronaviru musely zavřít tři čtvrtiny firem s EET

Placení, tržby, ilustrační foto
Placení, tržby, ilustrační foto
Foto: Pixabay

První týden po omezení obchodu v souvislosti s koronavirem přestaly své zboží a služby prodávat tři čtvrtiny podnikatelů zařazených do EET. U těch zbývajících klesl objem prodeje v průměru na desetinu obvyklých hodnot. Vyplývá to ze statistik jednoho z největších provozovatelů pokladních systémů pro EET, společnosti O2 eKasa.

Nejpostiženější skupinou proti očekávání nejsou poskytovatelé stravovacích a pohostinských služeb. Objem tržeb jim klesl o 96 procent, což znamená, že malou část prodeje realizují přes okénka nebo roznáškou. Zcela se zastavil například maloobchodní prodej hodinek, výroba oděvů a prodej obuvi. Nabídka kulturních, zábavních a rekreačních činností klesla o 98 procent.

"Z informací, které jsme získali z našich systémů, vyplývá, že v prvním týdnu po zavedení karantény celé tři čtvrtiny podnikatelů, kteří používají řešení O2 eKasa, přestaly prodávat své zboží a služby. Současně u podnikatelů, kteří dále fungovali, došlo k poklesu celkového množství i hodnoty prodejů na desetinu obvyklých hodnot. Jediné, co rostlo, byl podíl bezkontaktních plateb, tedy úhrad platební kartou, mobilním telefonem či hodinkami, a to o 20 procent," uvedl manažer eKasy Milan Hába.

Naopak relativně menší dopad měla vládní omezení například na prodej pevných paliv. Snížil se o 55 procent. Prodej pohonných hmot u čerpacích stanic pak klesl o 77 procent. Prodej tabáku klesl o 84 procent, prodej vína o 87 procent. Tržby v dopravě se snížily o 89 procent.

Témata:  Koronavirus COVID-19 EET (elektronická evidence tržeb)

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

15. září 2025 11:26

Podvodné e-shopy se maskují za známé značky. Odborníci radí, jak je rozpoznat

Podvodným e-shopům asi nikdy nebude konec. Zcela jistě jste se i vy s nějakým setkali. V lepším případě to skončilo rychlým odhalením, v tom horším poučením za bolestivou cenu. Mimo klasické praktiky, kdy e-shopy lákají pouze na výprodeje, se bohužel stále častěji objevují napodobeniny reálných prodejců, na jejichž jménu a případně i grafické podobě stránek podvodníci parazitují.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy